View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Hei. Ønsker her å skape diskusjon og birda med min erfaring med å slutte på LAR medisin og trappe meg ut av Suboxone.

Kort om meg:

Jeg er i 30 årene. Har brukt opiater siden jeg var 17 år, har vært 3 år helt uten medisin tidligere, men sprakk. Har vært to år på suboxone nå. Jeg har et stabilt liv, familie, trener og jobber. Ikke noe sidemisbruk, ikke alkohol, men snuser.
Bruker kun testosteron som annen medisin, ingen sykdommer og Sundt hjerte.

Målet mitt:

Målet mitt er å trappe fullstendig ut av LAR medisin. Jeg bruker per dags dato 20mg suboxone daglig. Henter for en uke om gangen.

Jeg er tilbydt plass på naltrexone Programmet.

Jeg håper på å være ned til 2 mg ila 3/4 måneder. Hadde vært gøy å startet 2020 som helt nykter uten støttehjulene (suboxone/LAR)

Kort om naltrexone

Naltrexone er antistoffet til opiater. Man får en injeksjon hver 4 uke. 5 uker etter injeksjonen av naltrexone virker ikke opiater siden reseptorene er dekket.
Mange brukere rapportere også at de blir kvitt russuget og lysten på opiater pga effekten av Naltrexone.

Naltrexone er ikke estemningsendrende. Man blir ikke avhengig og man kan få medisinen i minimum ett år. Etter ett år er det meningen å kunne slutte med det på dagen.

Jeg ser ikke på Naltrexone som en erstatning for suboxone, men heller en støtte for å klare seg etter man har Suboxone ute av systemet.

Men må vente til man har reine urinprøver før man begynner. Viss man begynner mens man har suboxone eller andre opiater i systemet må man regne med å bli svært dårlig.


Min plan den nærmeste fremtid

Jeg begynner i morgen å trappe ned fra 20 mg til 16 mg. Jeg vil ikke tro jeg kommer til å merke noe særlig av dette.

Jeg tenker å ta 2 mg mindre fra neste torsdag om ting går fint, Evt vente 2 uker.

Planen er å trappe ned til rundt 8/10mg nokså kjapt, men deretter tenker jeg at jeg må ta det rolig og langsomt.

Jeg er litt redd for å slutte siden det virker så trygt med LAR medisinen, men samtidig setter den en demper på følelsen mine til en viss grad.

Sjeldent jeg ler høylytt lengre eller gråter.
Jeg savner det litt og det er kjedelig å være avhengig av en medisin.


Jeg kommer til å oppdatere tråden her litt av og til. Regner med det kan gå noen måneder til et halvt år før jeg er på 0mg, men jeg er veldig spent på hvordan Naltrexone kommer til å virke.

Jeg må legge meg inn for å trappe med de siste mg, men heldigvis er jeg psykisk og fysisk sterk for tiden så tror dette kommer til å gå ganske greit for meg, men fortsatt ikke uten smerter. Det jeg er mest redd for er at angsten skal blomstre veldig etter jeg er på 0mg.

Håper jeg er i god nok form til å også kunne trene ila den siste knekken.

Jeg har vært blandingsmisbruker og hatt heroin som favoritt, men vanligvis også brukt amfetamin eller Kokain samt benzo.

De siste 5 årene har jeg stort sett vært nykter med unntak av et par små sprekker.

Jeg drikker heller ikke lengre alkohol.

Jeg er svært motivert og gleder meg faktisk, men gruer meg selvfølgelig til de sist milligrammene som skal trappes ned. Men jeg har trua og et stort nettverk rundt meg (lege, psykolog, psykolog som tar mastergrad i naltrexone, lar veileder, og et firma som støtter opp rundt jobb med egen kontaktperson)


Har dere spørsmål eller lurer på noe så bare spør