View Single Post
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
401
Jeg drev i "ungdommen" mye, ja MYE med dop dvs omtrent alt du kan skrive ned, var egentlig ganske ute å kjørte på slutten. Kort oppsumert ett veldig usunt rus forhold. Men så gikk jeg på noen smeller og det ble stopp, faktisk helt 100% stopp i flere år.

Så fikk jeg ulcerøs kolitt som er en kronisk betennelses sykdom i tykktarmen med store "indre" blødninger og ett reint smerte HELVETE, dette første også til at jeg etterhvert utviklet veeeldig sterk angst, turte ikke engang gå ut av senga for å gå på do i min egen leilighet.


Så tok jeg frem den mildeste av alle rusmidler jeg har testet, nemmelig cannabis. Dette har vært en perfekt medisin for sykdommene mine, både betennelsen og angsten, tankekjør fosvinner, jeg får sove, jeg får matlyst, smerter fra tarmen forsvinner momentant, 50 do besøk i døgnet minker til 1-3 do besøk. Og sist men ikke minst, bortsett fra at man faktisk blir rusa i noen timer så er det NULL bivirkninger jeg kan rapportere om, jeg tar det riktignok alltid på kvelden når jeg ikke har noen fler gjøremål for dagen, aldri ifb med bilkjøring eller arbeid etc. Når jeg våkner dagen etterpå er jeg bare kjempe uthvilt og fin i kroppen. Medisiner jeg får fra sykehuset funker, men de har STERKE bivirkninger som grå stær, beinskjørhet, diabetes, hudkreft, høyt blodtrykk, psoriasis you name it, cannabis gir meg ingen

Fungerer ellers fint i hverdagen, er helt avholds fra alkohol, og cannabis bruker jeg bare når jeg føler jeg vill, har aldri kjent noen avhengihet, kan godt røyke hver dag i 2 uker for så å ikke tenke noe på det i en måndte, veldig avslappet forhold som fungerer meg helt perfekt, komme hjem fra arbeid en sen fredags kveld etter 100 timers arbeids uke å fyre bongen, legge seg ned med en god film og mat..... finnes ikke bedre måte for avslappning i mine øyne, det er så "sundt" at det burde neeeesten vær påbudt, mye bedre enn alle sovemedisiner og lykkepiller av ymse som skrives ut av leger idag.