View Single Post
Når jeg har en million på en sparekonto så kan jeg bare levere inn en sosialsøknad hvor jeg søker om livsopphold. Kan da bare vise kontoutskriften på brukskonto'en. Da har jeg ikke gjort noe galt.

Hvor stort beløpet er er ganske uvesentlig.

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Penger på konto har mye å si, ser Nav at du har penger til å forsørge deg selv så får du gjerne lite til ingenting.
Det du da gjør er å levere kontoutskrift av brukskonto, men ikke sparekonto.
For alt i verden ikke nevn til de at du har penger på sparekonto om du vil ha noe hjelp fra de.
Vis hele sitatet...
Her har du punktet som du har etterlyst. Det er her du anbefaler h*n å svindle NAV. Kan vi ikke forholde oss til TS sin situasjon? Det er ikke kontoutskiften som er hovedpoenget her. Siden det er litt vanskelig å forstå for deg hva som er galt her så får en vel nesten si det litt enklere; Du trenger ikke å dokumentere at du har egne midler (70 000 kr på sparekonto) men da har du heller ikke heller krav på økonomisk støtte. Dette er en fullstendig klar over når en søker, som du selv hentyder til. Det du sier er at en ikke kan høre om folk sier sannheten eller ikke, om dette skulle gjøre det noe bedre?

Ja, en kan ikke straffes for å ha gitt vekk pengene sine, men dette er noe TS ikke har gjort, men da har jo du bevisbyrden på din side. Men nå er jo til og med dette for sent da det nå kun blir gjort med hensikt å få innvilget økonomisk støtte hos NAV.

Ta dette gjerne opp med advokaten din, da med ett snev av sannhet så får du en helt annen tilbakemelding enn det du har fått tidligere. For dette er svindel.

En er ikke ute etter hvisom atte dersom atte.
Sist endret av Jens1; 31. august 2019 kl. 11:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.