View Single Post
Sitat av lidran Vis innlegg
Skjerp deg.

Det bryter kun med norsk lov dersom de krever mer dokumentasjon enn det som trengs for å vurdere om det er behov for sosialhjelp. Man kan stryke informasjon som ikke er relevant for saken - hva dette skal være er jo et litt ullent spørsmål, men det gjelder definitivt ikke en vipps-overføring på 5 000,- som deretter blir tatt ut som kontanter rett før man søker om sosialhjelp. Om du har betalt 29 dollar til horselove.xxx for 7 uker siden, sendt 200 kroner til resett.no eller betalt medlemskontingent til SV for et par uker siden er eksempler på ting NAV ikke har noe med.

Du begrunner hva som skal strykes med at det vil påvirke hva man får utbetalt. Altså poster som åpenbart er relevante for NAV og noe de ergo har rett til innsyn i. Det er åpenbart svindel.
Vis hele sitatet...
Leste du i det hele tatt noen av linkene jeg la ved fra blant annet regjeringen?

Du kan stryke ut akkurat hva du vil på kontoutskriften din og Nav kan faktisk ikke si noe som helst på det. Alt som står på en kontoutskrift er personlig informasjon og går under personvernloven UANSETT hva du mener eller ikke.
Det er på ingen måte svindel og du har all rett til å gjøre dette.
Ta gjerne kontakt med advokat for å høre om du er usikker, er nemlig det jeg gjorde
Du kan gjerne ta kontakt med Nav for å høre om dette også, de vil si akkurat det samme, nemlig at du har all mulig rett til å stryke ut akkurat hva du selv ønsker.

At du låner penger av noen betyr ikke at du har inntekt vetdu, det betyr at du har fått ett lån, nå vet jeg ikke med deg men normalt så er lån noe man betaler tilbake.
Gaver er heller egentlig ikke å regne som inntekt, så hvorfor skal Nav bry seg om du har fått 1000kr av farmor på vipps? Det er noe de ikke har noe som helst med UANSETT.
Sist endret av Flaffersen; 30. august 2019 kl. 23:12.