View Single Post
Slike opplevelser og informasjon er ikke noe som kommer til å redde livet ditt noen gang, men det er noe som kan være interessant og høyt verdsatt av enkelte å bringe med seg. Ved å berike seg med disse tankesporene og opplevelsene utover å kun lese tekster som omhandler mye av det samme, men å føle det på hele seg, og oppleve det helt og holdent for seg selv, kan føre til en dypere oppfattelse av dine omgivelser og livet generelt. Det er noe annet å smake på disse tankene gjennom tekster, enn å sitte der og oppleve, sanse, og komme fram til det samme selv. Jeg skjønner godt at mange ikke forstår seg på dette, men det er vel igrunn kun èn grunn for det: De har ikke opplevd det selv (jeg rakker ikke ned på noen, bedre å si det nå før enn sist).

Litt tilbake til opprinnelig topic, så er det ganske interessant hvordan psykedelika har en tendens til å gi opplevelser i denne retningen, hos folk som ikke har satt seg inn i slik eldgammel filosofi. Før jeg bega meg ut i slike opplevelser hadde jeg ikke et snev av innsikt eller peiling i disse filosofiene, allikevel opplevde jeg disse tingene, for så og senere oppdage at det korresponderte med endel tanker gjort opp av folk langt tilbake i historien. Og ikke ulikt mange av utgangspunktene i gamle religioner og teorier. Det er mye uant ved eksistensen, men psykedelika ser ut til å plugge oss inn i en eller annen dyp kollektiv forståelse for en del relevante spørsmål, tanker og teorier angående virkeligheten. Som gjerne ikke er mulig uten å alterere kjemien i kroppen, og stille det hele inn på en annen frekvens.