View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Dette er bare mine personlige tanker, men jeg tror det beste økonomiske systemet er et system som ikke bare tar økonomi i betraktningen, men også kultur, bærbarhet i lengden, menneskelige verdier, osv. Kapitalisme ble sammenlignet med naturlig seleksjon, ser jeg, men jeg tenker at hver art/bedrift i en slik analogi må finne en balanse i sitt naturlige habitat. Utifra et slikt syn blir bedrifter som Mcdonalds, Amazon og Google eksempler på arter som har formert seg over sitt ressursgrunnlag, og dermed ødelegger miljøet rundt seg før de selv kollapser.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at du har lista opp firma du misliker, utan at eg trur du kan klistre ein konkret objektiv grunn på det. Kvifor er t.d. Amazon verre enn WallMart? Begge har som forretningsmodell å ha lågt betalte folk som sel deg masseproduserte produkter.

Og kvifor McDonalds? Dei leverer eit kjapt måltid til ein rimeleg penge, noko som i enkelte situasjoner er verdt det - for svært mange ut frå suksessen å dømme? Er det fordi dei serverer usunn mat? Vel, kva med Freia då - som forøvrig er eigd av giganten Mondelez. Eller kva med Kraft Food? Eller Orkla?

Google har gitt oss tilgang til enorme mengder informasjon - som de facto var utilgjengeleg utan google, sjølv om den gjerne eksisterte. Det har ein verdi. Kanskje har dei gått for langt i å nytte markedsmakta si som annonseaktør, men har det noko med kultur og habitat å gjere?