Tråd: Roskilde-noia
View Single Post
Artig med Roskilde, det største problemet mange har er at de har bunkret opp for mye i Christiania, så siste dagen må man enten gi vekk/kaste, prøve å røyke opp alt, eller prøve å smugle..

Har prøvd alle overnevnte eksempler, men å smugle er kanskje ikke det smarteste, har opplevd å sitte i ferge kø i Køben hvor tollen plutselig har kommet mannesterke med bikkjer og det hele, var med nød og neppe jeg greide å hive shitten før dem kom til min bil.(bakspeil er en vidunderlig oppfinnelse..)

En annen gang når vi skulle kjøre av ferja i Norge ble vi vinket inn og måtte parkere inni toll garasjen, hvor de nesten demonterte bilen og ALT ble sjekket og snust på.
Saken ble ikke bedre av at gutta hadde havnet på ferjefylla,(jeg som var sjåfør hadde århundrets fylleangst og hadde noia for at 'noe' hadde ramlet på gulvet..) vi hadde masse merch fra Christiania, hadde ikke vaska oss på 5 døgn, pro rastafariere og var generelt åpne på at 'joda klart vi har røkt,det er jo det man gjør på Roskilde, men vi er jo ikke så dumme at vi tar ting med oss hjem!'
Etter noen timer på ventecelle så kommer en toller inn til oss og sier: 'Vi fant to gram under baksetet, hvem eier dette?'
Det ble helt stille på cella,og ingen skjønte en dritt. Så sier tolleren 'ha ha bare tuller med dere gutter, bilen var rein den, dere kan dra og god tur videre, beklager bryderiet.'

Første gang på RF tok vi buss(1991) i regi av NRF (Norsk Rocke Forbund), kosta 1100 kr tur/retur inkl festivalpass, på hjemturen ble bussen vinka inn ved Svinesund. Klientellet på bussen bestod av freaks og pønkere, og i lettere panikk tok de fleste til takttikken, å svelge bønna/evnt dop.
Tror du vi ble lange i maska da det viste seg at det kun var teknisk kontroll av bussen og vi kunne kjøre igjen etter 10 min. uten at noen var blitt sjekka.
Det beste/værste var når vi nesten var kommet til Oslo, så gikk bussen tom for diesel, og alle som en måtte ut å dytte bussen av veien, grisefjærne..

Moralen i dette?
Absolutt ingenting, mye rart man må oppleve..