View Single Post
Fra et personlig og logisk perspektiv så er jeg imot dødsstraff.
Fra et objektivt og menneskelig perspektiv så er jeg for dødsstraff.

Det er så mange variabler i denne sammenhengen at det blir vanskelig for en enkeltperson å vurdere hva som er rett og galt.
Alle har vi vært vitne til at en dødsdom har blitt iverksatt, og mange har reagert med å vise avsky for det som skjer. Det er også mange som har vært for henrettelsen.
Innerst inne i nesten alle mennesker (ihvertfall) hos meg så vet vi? at det er galt å ta et annet liv. Men når man vet hvorfor denne personen blir henrettet så rettferdiggjør det straffen man får virker det som.

Men uansett så er dødsstraff noe jeg ikke ønsker min verste fiende.
Ville tro at et liv i isolasjon fra andre ville være mye verre for den skyldige og mye mer tilfredsstillende for de etterlatte hvor man kan se hvordan den skyldige blir helt gal og ikke finner fred.
Da mener jeg fullstendig isolasjon, ikke så mye som et bitte litte fnugg av sosial kontakt. Brød og vann gjennom luke fra maskin. Ikke luftegård, dassbøtte som man må tømme selv osvosv. Er bare fantasien som setter stopper.
Dette kan jo nesten klassifiseres som tortur, men med tilfeller som Hitler, Saddam, Bin Laden, alle seriemordere, folk som Fritzl. The list goes on.... Så burde det være lov.

Mindre alvorlige tilfeller kan man i det minste ha en liten kjangs til å få rehabilitert personen. Det skal altfor lite til for å få dødsstraff.
Sist endret av Ɖexter; 20. september 2010 kl. 21:39.