View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så stort av deg å innse at du trenger hjelp, og ikke minst at du fortjener å snu livet ditt til et bedre et uten rus!

Jeg likte AA og NA, syns ikke det var bibelpreg, ser man bort fra at sitatene er fra bibelen er det jo bare motivational quotes. Gud kan man se på som seg selv og ikke en hvit skjegget fyr, ikke seg selv som Gud men som hellig nok til å behøve og burde ta vare på kroppen og sjela si. Det er en tilnærming som inspirerte meg, og det at det å drikke tvinger en til mange foringer man egentlig ikke vil ofre: venner, familie, kjærligheten, barna sine, psyken, helsa, jobben, økonomien, formen, andre opplevelser, reising osv.

Hver gang jeg får lyst på noe tenker jeg nå at det er ikke verdt det. Har ikke vært innlagt på døgnbehandling men sett folk som har blitt reddet og forandret seg sakte men sikkert til nye mennesker pga det.

Har også lest at 12 trinns modellen og Minnesota modellen er de med høyest suksessrate, men det var på nettsider til rehabs som brukte disse modellene. Det er sikkert lett å finne ut av om man googler, til de som ønsker bevis på hvorvidt det stemmer eller ikke.