View Single Post
Hei min venn - du har nå tatt det største steget mot å bli rusfri, men dette er bare begynnelsen!

En jeg kjenner brukte omtrent 60 år før hen erkjente sitt problem som innebærer blant annet alkohol og benzoer, og fikk en henvisning til klinikken. Etter hva jeg har hørt så er det et ekstremt godt tilbud, hvor prinsippet er 12stegs-programmet i medisinfri intensiv behandling.

Dagene går med flere gruppesamtaler, personlige samtaler og undervisning i avhengighet.

Vedkommende jeg kjenner, forteller også at alle mulige etater (kommune, fastlege, NAV, psykiatritjeneste og ruskonsulent) er innblandet for å sikre veien videre etter utskrivelse. Planen i hens behandling skal gå over to år med opptrening, oppfølging og stabilitetsopphold, før du til slutt har blitt en mester i din egen sykdom og du blir frisk ut livet. Etter endt behandling så vil du visstnok ikke ha mulighet til å komme tilbake, da du skal være 100% bevisst på din problematikk.

Du må nok belage deg på å aldri drikke alkohol eller ta benzoer noen gang igjen, da dette vil mest sannsynlig spinne deg ut av kontroll.

Maten du blir servert skal ha en ekstrem høy kvalitet, som er viktig for kropp og humør.

Jeg gratulerer deg for at du har valgt å være 100% ærlig og er klar for å kjempe for å bli frisk. Du vil nok oppleve flere 'Aha-øyeblikk' som går på hvem du er og hvordan du behandler deg selv. Dette vil jeg tro er din gullbillett ut av avhengighet og kanskje den beste muligheten du noen gang vil få av behandling.

Lykke til min venn - du er allerede på god vei til å bli den beste versjonen av deg selv.

Jeg håper virkelig at du er klar for å rote og rydde i hele ditt liv slik at du blir helt bevisst på hva du gjør med deg selv og de rundt deg.

Ta gjerne kontakt på PM hvis du har noen andre praktiske spørsmål, så kan jeg høre med vedkommende for deg.