View Single Post
Sitat av Absurd Vis innlegg
Er det ikke tullete å betale masse mer hos en local dealer som kjøper strengene fra samme sted du kanskje bestiller dem for 1 tiendedel av prisen? Jeg erfarer veldig ofte at det er en uinterresert ungdom som jobber i denne sjappa og føler ikke helt at jeg for gode tips eller veiledning på kjøpet om jeg allerede har brukt ti talls timer på internett å undersøkt.

Jepp det er synd at slike sjapper går konk men kanskje de skal finne og vise at de har en verdi i markedet istedenfor å kun sette opp prisen med 1000% på ting jeg kan bestille fra samme sted de bestiller det uten at jeg slipper å betale 10 ganger mer fordet....
Vis hele sitatet...

Vel det kommer kanskje an på øyet som ser vel? Spesialsjapper av ymse slag føler jeg bringer noe ekstra til by'n i kraft av smal felt, og gjerne store kompetanse på det feltet. De butikkene jeg bruker spesielt som musiker dog ikke like aktiv som tidligere så er det likevel viktig for meg å støtte de. For de kan rette halsen på gitaren, polere båndene, stemme et piano etc. De har også kabler, plugger, strømforsyninger, pedaler, whatever. Og de går knappest rundt og det er ildsjeler som står bak og slikt ønsker jeg beholde. Så selv om jeg også liker å spare penger, liker en god deal og har handlet fra kina årevis og gjerne drar til Svinesund 6-7 ganger i året så lever jeg fint med å betale litt ekstra for gitartrenger. Ofte tar jeg med gitaren inn slik at de kan foreta nødvendige justeringer.

Om du opplever at det kun er late, leie ungdommer som jobber i sjappe da forstår jeg deg godt. Da hadde neppe jeg eller orket å støtte de. Skal de ha livets rett så må de ha nødvendig kunnskap i bunn - idag holder det ikke kun å tilby oss varene. De finner vi som du sier billigere selv. Så nisjebutikkene må tilby mer, de må ha kunnskap og brenne for nisjen de er i. Og de må klare å formidle sin genuine interesse til kundene. Da føler jeg det er verdt å handle lokalt.