View Single Post
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Fuck han fyren med ADHD. Om han kan jobbe som entertainer/skuespiller kan han fint jobbe i butikk og. Her er jo problemet åpenbart at han ikke gidder.
Vis hele sitatet...
Poenget hannes i denne saken, er gjerne det at det eksisterer ingen krav til at han skal jobbe. Kun gå på intervju.
Så om han kan slippe å jobbe - få inn nok penger til å overleve, hvorfor skal han ikke da kunne bruke tiden sin på å oppfylle drømmen?

-----------


Hadde NAV gjort jobben sin sikkelig, så hadde man fått alle personer som er i stand til å jobbe, selv 10%, ut i arbeid. Ikke nødvendigvis for å tjene penger eller bidra så ekstremt mye til samfunnet. Men for å gi de erfaring, gi de en hverdag utenfor husets fire vegger og generelt en psykisk boost.

Liker det nye forslaget fra Høyre om å benytte rekruteringsfirmaer til å få NAVere ut i arbeid fortere.

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Meeh. Er ikke det litt tull egentlig? I mean, 23 år, hva er det? Den gjennomsnittlige norske 23-ringen har da ikke lang erfaring med jobber (sett bort fra fast ansatte da), om jeg ikke tar feil..

Studenter og likn begynner ofte i (mer seriøse) deltidsjobber i 21-23-årsalderen.
Vis hele sitatet...

Selv er jeg 23 år og har vært aktiv i arbeidslivet nå i 10 år. Vell å merke i deltid/vikar-stilling de første 7 årene mens jeg gikk på skole.


Det er mange ungdommer som er som meg, som har jobbet en god del år allerede vedsidenav skole/studie. Enten som avisbud, butikk/service eller lignende.

Skal man da konkurere med 100-500 mennesker om en jobb, så er det større sannsynlighet for at en av oss ungdommer med arbeidserfaring får jobben framfor en som kun har fokusert på skolen igjennom oppveksten.
Sist endret av Blackkoz; 22. juli 2014 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.