View Single Post
Folie à deux
Trådstarter
477
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Kanskje jeg gikk glipp av det i teksten, men hvorfor er det LSD-bruken som du mener er årsaken?

Nå som vi vet at du har hatt en ganske ekstrem misbruk av MDMA (selv for 3+ år siden) + bruker 5 gram ketamin 1 gang hver uke, så kan en begynne å lure på om ikke det er der det ligger.

Dine beskrivelser av anfall virker som en slags dissosiativ "glitch" som dukker opp ved visse stimuli. F.eks. ketamin kan gjøre mye rart med sinnet når en misbruker det. Ketamin er som kjent et dissosiativ stoff.

Misbruk av ketamin gir problemer med kognisjon, psykisk uhelse, danner synlige hulrom i hjernen (som synes ved scanning), fortærer urinblære. Ket er også et stoff som en bør bruke sjeldent pga. mulighet for permanent toleranse.

Du konsumerer uhorvelige mengder rusmidler mann, chill.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg skulle utdypet det bedre, men det er utvilsomt av Lsd som tittelen beskriver. Dette kan ha pågått i en langt lengre periode enn det jeg beskriver her da jeg først la merke til dette for en 10-12mnd tilbake i tid. Når jeg ser tilbake så har jeg lenge trodd at dette kun har vært en ettereffekt som jeg har opplevd mange ganger før.

De fleste symptomene har gitt seg, men etter usedvanlig høye doser og hyppig bruk så mistenker jeg at dette har sneket seg på. Jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne dette med, er som i bilder, farger og inntrykk har brent seg fast på samme måte som en Tv skjerm eller pc skjerm, typ "artifacts" i synet.

Videre så er jeg godt kjent med ketamin og er klar over denne substansen, hvilke effekter og hva potensielle skader av denne typen forbruk kan by på. Går en høyt nok så er ketamin en ekstremt dominerende og skremmende substand.

Du nevner også dissosiasjon og lignende tilstander, og dette forekommer. Kanskje ikke ved en fullstendig verdi men heller i nærheten av amnesi og "fugue". Overraskende selvom jeg ikke husker så går ting greit, jeg får gjort det jeg skal gjøre og jeg gjør det riktig selmom jeg selv ikke husker å ha gjort det.

Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Tror kanskje det er på tide med en pause. Denne kontinuerlige bruken av rusmidler kommer definitivt ikke til å gjøre ting bedre i lengden og til slutt vil du sitte der som en voksen mann uten en dråpe av glede av å leve og i verstefall må du leve med store vansker og plager som kan sitte lenge lenge.

Det er nærmest imponerende det konsumet du har hatt. Jeg føler meg rar i noen uker om jeg drar den litt hardt i 2-3 dager liksom, men det her er jo next level.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å bli usikker på om en pause har noe å si lenger selvom jeg har gitt meg med alt (utenom ket+alkohol) Fra mitt ståsted og de som står meg nær er ikke dette faktorer som påvirker problemstillingen eller vedlikeholder dette på noen måte

Ser ikke konsumet mitt som imonerende, detter er noe jeg tror alle hadde fått til hvis de ville eller bare gjorde der. Det som heller er imponerende er hvirdan vi mennesker klarer å tilpasse oss så mye selvom det tar tid. Hvordan jeg med tiden har blitt god til å tilpasse denne litt spesielle livsstilen med studier, jobb, familie og venner, brikkene faller etterhvert på plass.

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Jeg har selv epilepsi og jeg kjenner meg igjen i flere av symptomene du nevner.

En ting som ikke er nevnt her er at det mulig og få/utvikle epilepsi av hjerneskade. Det er flere som får det etter at de har hatt hjerneslag for eksempel. Selv kjenner jeg en som fikk epilepsi som resultat av å ha blitt påkjørt.

Jeg vil også nevne at epilepsi og PNES er to forskjellige diagnoser.
Epilepsi er en kronisk sykdom hvor du får anfall som beskrevet i tidligere poster. dette kan behandles med medisiner og cbd olje i visse tilfeller(ikke like utbrett) Noen personer kan også opereres for epilepsi ved at den delen av hjernen hvor epilepsien sitter fjernes. dette krever at den ikke ligger i nærheten av vitale funksjoner som språk og hørsel eksempelvis.

PNES står Psychogenic Nonepileptic Seizures(Psykogene ikke epileptiske anfall på norsk) dette er en psykologisk/psykogen lidelse som utarter seg veldig likt som epilepsi. Den største forskjellen er at PNES ikke kan behandles med noen former for medisiner eller operasjon.

Det er også mulig og ha epilepsi og pnes samtidig.
Vis hele sitatet...
Jeg vet dette og jeg forstår at den første konklusjonen ekller mistanken man henviser utifra denne forklaringen vil være relatert til epilepsi. Hvilken form har du, og kan du beskrive mer konkret hvilke fellstrekk du har?

Har prøvd alt mulig rart mot denne "epilepsien" og det har som nevnt blitt fastslått og konkludert at jeg ikke har dette basert på tester gjort både privat og ved offentlige sykehus/behandlingsteder.

Jeg synes ikke synd på meg selv da dette er 100% selvforskylt, men skulle like vel vært foruten dette, åpenbart som det er.
Sist endret av noguhso; 12. desember 2022 kl. 13:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.