View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Min intensjon er ikke å helle bensin på bålet, men å forstå. Den abortsaken i USA. Var ikke greia der at det var meninga at delstatene skulle bestemme og ikke det hvite hus?
Vis hele sitatet...
Ja, og hvilke delstater er det som vil forby det, er det trumpere eller demokrater? Det handler altså om at man anerkjenner misogyne fundamentalisters rett til å kontrollere andres kropp og seksualitet (for det er jo det det handler om, det er ikke som om disse såkalte livselskerne ønsker bedre seksualopplæring eller velferdstjenester for barn som faktisk blir født). Du ser faktisk ikke problemet med det?

Litt som, at stortinget vil at kommunene skal bestemme om abort skal være lov eller ikke, slik at de slipper å ta stilling til dette.
Vis hele sitatet...
Igjen, du ser ikke problemet med at staten skal slutte å "ta stilling" til innbyggernes menneskerettigheter?

Jeg har aldri sett venstresiden klikket så mye som denne saken. For det er vel fortsatt lov med abort i New York og California, eller?

Hvis dette stemmer, så føler jeg høyresiden har nesten rett i at de kaller venstresiden for hylekoret.
Vis hele sitatet...
Hvis det er hylekor å reagere på at folk i landet ditt mister grunnleggende rettigheter så lenge du ikke mister dem selv, så ok. Je suis hylekorist.

Hadde uansett ikke følt meg helt komfortabel selv heller med å få selvbestemmelsesretten min tolket ut av grunnloven, selv om det ikke hadde praktiske konsekvenser i første omgang.