View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Men av erfaring vet vi jo at Dagbladet ikke akkurat er troverdig når de lukter blod. Alle husker vel saken der ambulansesjåfør Erik Schjenken utallige ganger ble stemplet som en udugelig, inkompetent rasist, og dette skjedde spesielt i Dagbladet.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvordan et tilfeldig eksempel på en annen sak har noen likhet med eller bærer noen tunge argumenter relevante for akkurat saken som diskuteres i denne tråden?

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg ser nå at også "politihelikoptersaken" som omtales her begynner å slå sprekker. Men er det Dagbladet som lyver om at helikopteret ble satt inn, eller var det mannen som ble arrestert?
Vis hele sitatet...
Jeg antar du her viser til artikkelen der politimesteren i Telemark kritiserer Dagbladet for å overdrive politihelikopterets plass i sin dekning av denne saken. Både Mæland og lensmann Henry Bråten bruker her ordlyden "ble satt inn" om politihelikopteret. Ser derfor ikke at det er snakk om løgn her, men politiet som reagerer på Dagbladets feilaktige fremstilling av saken, særlig i undertittelen "Kom i helikopter".

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg holder kanskje en knapp på at det er Dagbladet som nok en gang dikter opp løgner for å få til store overskrifter.
Vis hele sitatet...
Tror derfor du har rett i dette jeg også.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Så langt ser det ut til å være liten tvil om at politiet handlet på en lite klok måte, men det skulle ikke overraske meg om hele saken viser seg å være tull, akkurat som Schjenken-saken.

Husk at akkurat som Riksadvokaten kritiserer politiet i denne saken...
Vis hele sitatet...
Det var hele mitt poeng over -at det er ingen som er blitt straffet for noe ulovlig i denne saken. Dette må vi forholde oss til, men Riksadvokatens kritikk i den administrative vurderingen sendt til politiet i Telemark befester langt på vei at politiet har handlet på en lite klok måte. Dette utelukker allikvel ikke at andre forhold i saken bryter med straffeloven, eller at det i en senere sivil prosess mot politiet vil komme en dom mot dem.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det blir spennende å se hva fakta faktisk er i helikoptersaken. Helikopteret viste seg jo å være løgn. Hva annet?
Vis hele sitatet...
Enig at det blir spennende å se flere fakta i denne saken. Helikopteret viste seg ikke å være løgn, da selv politimesteren i Telemark bekrefter at det "ble varlset og var tilgjengelig", men at det var uriktig av Dagbladet å hevde at de "kom i politihelikopter". Av andre løgner, se mitt forrige innlegg. I tillegg mener jeg det er avslørt en ny løgn i Storbergets svar på Asmyhrs spørsmål, nå fulgt opp av et nytt spørsmål fra Asmyhr.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Mye tyder på at spesialenheten er altfor streng. Mange saker de sender videre til rettssystemet ender med frifinnelse.
Vis hele sitatet...
Har ikke interesse av å diskutere Spesialenheten i denne tråden. Jeg følger med for nye fakta i saken, men registrerer at tråden tidvis drar i retning av om Spesialenheten fungerer som den skal eller ikke. Derfor min kommentar om at Spesialenheten kan diskuteres i mitt forrige innlegg.


Her er det nye spørsmålet til Justisministeren:
http://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Sporsmal/Skriftlige-sporsmal-og-svar/Skriftlig-sporsmal/?qid=51775
Sist endret av debattant; 12. november 2011 kl. 17:27. Grunn: Lenke plassert feil sted