View Single Post
Måtte endre den opprinnelige tråden, la merke til at jeg hadde skrevet "to anledninger", noe som blir litt feil nå som de siste addisjonene strekker seg til gang nummer tre og fire. De to episodene under er ikke fullt så 'morsomme' i den forstand at det var akutt fare for våre egne liv. Har sittet og ruget på dem en stund, men har valgt å publisere dem som finalen i denne tråden. Håper andre tar den opp og kommer med fler av sine fortellinger.

Kompis hadde greid å putte en flytende blanding reststoffer i mikrobølgeovnen. Hva som totalt sett var oppi der er jeg ikke helt sikker på, men jeg vet at det var en del metamfetamin oppi der. Kompis hadde akkurat gått ut og rundt hjørnet på kjøkkenet, mens jeg reiste meg for å gå inn da vi hørte BLAM og så en del glassbiter og metallbiter fly ut gjennom døra. Et par satt seg fast i lettveggen, og det kom ganske tydelig frem at den som hadde vært så uheldig å stå midt i inngangen til kjøkkenet mest sannsynlig hadde blitt drept eller alvorlig skadet. Et sekund fra eller til og det ville vært enten jeg eller kompis som hadde blitt revet i filler av diverse shrapnel i høy fart. Inne på kjøkkenet stod en rimelig ødelagt mikrobølgeovn i brann, og store deler av kjøkkenet var fylt med sot, kjemikalierester og biter av glass eller metall. Nasty.

En gang vi mottok en drøss med stoff mens hjernene våre gikk på sparebluss og vi greide å forbytte to poser. Alprazolam er for de som ikke vet det virkestoffet i Xanor, og det brukes blant annet til innsovning. Stoffet er rimelig potent med en dosering på 2mg i de kraftigste pillene (ikke depot). Dette ble forvekslet med en stimulant som har doseringen 200mg. Både jeg og kompis spiste en kapsel med 200mg Alprazolam ved seperate anledninger fordi vi trodde vi tok 200mg med stimulanten. 200mg Alprazolam er tilsvarende 100 av de sterkeste Xanoren.

- Kompis testa det på bursdagen sin (jeg fikk ikke vært der, dessverre), og endte med å tryne ned en trapp i kåken sin og ble liggende der i minst en dag før han våkna igjen. Etter det vandra han rundt i ca. en uke i benzorusen som påfulgte før han skjønte at han måtte på sykehus med alvorlige hodeskader. Uten å huske en dritt fra de fire-fem første dagene, selvsagt.

- Selv tok jeg det på en litt roligere fest. I det ene øyeblikket satt jeg der og venta på effekt, i det andre øyeblikket lå jeg i en sykehusseng fire døgn seinere og fikk høre at jeg hadde slukta helt, fått oppkast i lungene og at det bare var et mirakel at de greide å få meg i gang igjen da lungen kollapset og hjertet stoppa. Hadde i tillegg vært våken i noen døgn på sykehuset etter operasjonen uten å være klar over det, i full benzorus der jeg hadde prøvd å løpe hjem fra sykehuset midt på natten på egenhånd og vært frekk mot legene som hadde redda livet mitt. Dette husket jeg selvsagt ikke noe av, heller ikke at jeg hadde prata masse dop til familie som var på besøk. Jeg har ikke rørt eller vurdert å røre meth siden den hendelsen.
Sist endret av Nichotin; 2. desember 2007 kl. 17:38.