View Single Post
laf
Trådstarter
37
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Synes jo at det er naturlig for han å dytte deg når du dytter til bordet hans. I tillegg så sparker du han når han ligger nede. Du fortjener jo straff.
Det mest naturlige hadde vært å backa ut, gått rolig unna.
Vis hele sitatet...
hvordan kan jeg gå unna når han kommer målrettet mot meg, skriker noe, og ser på meg som om han skal angripe? han kom rett mot meg med stor fart, kan ikke bare snu meg og løpe vekk fra han fordi bak meg er det masse folk som danser, forran meg er de gutta som skal ta meg. han hadde alt dyttet meg 2 ganger. reiser seg opp og ville med neste 100% sikkerhet si at han skulle til å slå meg. han gjorde bevegelser som enten var på vei til å bli et slag eller et nytt dytt, så jeg reagerte på den måten jeg dror de aller fleste ville reager. jeg angrep først. kompissen hans reiser seg også fra stolen når fornærmede kommer mot meg, men vaktene kom før jeg havnet i håndgemeng med han også. etter min mening er det ikke noe som helst jeg kunne ha gjort for å avverge situasjonen annet enn å få juling eller å gi juling. vaktene hadde ikke rukket bort i tide, jeg kunne heller ikke få kontakt med de når det var høy musikk i lokalet.

Som eksempel på at jeg ikke var ute etter bråk, så kommer senere to av vennene til fornærmede sammen med den første kompissen. altså 3 skt. peker mot utgangen og viser tegn til at jeg skulle bli med ut og sloss. jeg hadde også masse venner i lokalet. flere som har trent mange år kampsport og ikke er redd for å sloss på noen som helst måte. venna til karen jeg nettopp slo ned skriker til meg, truer meg og vil ta meg med utenfor, er nå ganske sikker på at det ikke kan missforståes som noe annet enn truende oppførsel. isteden for å gå til angrep på de også, hadde jeg nå kommet meg litt unna mens vaktene stod over den bevistløse personen. jeg valgte å stikke av å gjemme meg i steden for å møte de gutta utenfor. Jeg vet med sikkerhet at jeg og venna mine hadde rundjult de drittungene.

ergo: hadde jeg hatt muligheten ville jeg ha avverget situasjonen på en annen måte. men når du kun har 1-2 sek å reagere på klarer du ikke tenkte ut en god plan, jeg ble satt i en truende og pressa situasjon. jeg ble stressa og redd og reagerte som jeg gjorde. kan ikke se hvordan jeg skal kunne ha skyld i dette..

nok en gang får jeg mange kommentarer på at jeg sparket karen som lå nede. jeg vet jo selv at det er uetisk å sparke noen som ligger nede, men hva skal jeg gjøre når det kommer en annen kar bak meg, og jeg ikke var sikker på om person nr1. var bevistløs eller ikke. for alt jeg viste kunne ha reist seg rett opp og hoppet på meg mens jeg sloss mot den andre personen. jeg måtte forsikre meg om at han var ute av gamet. så jeg ikke trengte å sloss mot flere på en gang.