View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
mp234567: Det er tydelig du ikke har havna i bråk før! Skal ikke si jeg har det selv, men en gang var det en rusa fyr som dro til meg i nakken med en stokk. Jeg så han kom gående, han dro til et par vinduer på veien før vi gikk forbi hverandre. Tenkte at det var best å gå rolig forbi og håpe han ikke gjorde noe.

Hadde jeg vært litt smartere, så hadde jeg skjønt han skulle slå. Da hadde jeg strekt opp armen, blokkert slaget og jult han grundig opp.. så hadde jeg gått hjem med god samvittighet.

Dessverre så er jeg litt for godtroende og heldigvis gikk det bra. Legen sa at hadde han truffet litt høyere opp kunne jeg blitt lam.

Poenget er at du har ikke alltid så god tid til å stå der og tenke ut gode grunner til hvorfor og hvorfor ikke! Du må rett og slett reagere, ellers får du bank. Ts sier det var snakk om 2-3 sek fra bøllen reiste seg opp fra bordet og var borte hos ts. Når det i tillegg ikke var selvforskyldt så har han grunn til å forsvare seg. Det var sikkert et dophue\bolehue som satt der, de tåler jo ingenting før de skal slåss.

Så jeg unner hvem som helst som havner i -uforskyldt- bråk, kan uten tvil forsvare seg. Men det må være uforskyldt.
Vis hele sitatet...

Han er jo den som angriper her. Han slår først. Han blokkerte ikke et slag og han julte opp en person han allerede hadde slått bevistløs. Jeg vet ikke hvordan det er med deg men har jeg først slått en person bevistløs føler jeg ikke at det kan klassifisere som nødverge og slå og sparke han videre.

Jeg har jobbet som vekter i flere år og vært i bråk flere ganger enn en også fysiske konfrontasjoner. Det lønner seg dog aldri og være den angripende part. Du kan være obs på at noen vil slå ja og eventuelt blokkere men prevantivt nødverge er et så snevert begrep at det ikke vil kunne brukes her.
Du kan ikke slå ned alle som vil ta en prat med deg. Selv om de står og skriker deg opp i trynet. Her hadde han jo så vidt kommet fram og trådstarter syntes bare han så aggresiv ut. Så hvis jeg ser en fyr jeg mener ser aggresiv ut kommer bort til meg så skal jeg bare slå han bevistløs mener du? Isåfall håper jeg at jeg aldri kommer i nærheten av deg....