View Single Post
Amfetamin:

1. Det som skjer når man inntar Amf er at kroppen frigjør 'dopamin', som du skriver blir man ''slitsomme'' å ''bablende'' som skyldes av dopamin frigjøringen som gjør deg glad og oppstemt. Når det kommer til det paranoide føler man bare på det når stoffet skal ut av kroppen, altså ''nedtur'' eller hvis man har såkalt overdosert. For en som er ganske følsom vil dette stoffet gi deg den beste følelsen du har følt på i ditt liv, du blir glad, selvsikker å driter i alt det negative, men det vil også si at nedturen du får vil bli ganske hard. Jeg husker dog ikke grunnen til at man ikke blir trøtt på speed, men med ren amfetamin vil du kunne sove, spise å leve ganske likt å normalt som du ellers ville gjort av det jeg har hørt. Rastløsheten skyldes nok mye av det høye blodtrykket du får. (Liten mengde gate-speed vil bare gjøre deg stein gjennom rusen i min erfaring).

2. Å farte i flere måneder i strekk ville vært helt umulig som en selvfølge, i noen tilfeller kollapser man etter mange døgn våkne, eller rett å slett bare venter med neste dose til senere da man kan overdosere eller ikke klarer å nå høyere grunnet toleranse som bygges veldig fort opp på amfetamin med kort halveringstid. Når man farter så mister man matlyst, så jeg tror på et ganske stort pes når det kommer til matinntak på flere ukers/måneders speed inntak i strekk. Har man jobb burde man holde seg nykter å ha landet ordentlig før mandagen kommer, ved fks farte fra fredag til lørdag, nedtur på søndag, fin på mandag da jobben starter.

3. Man kan ikke bli avhengig av amfetamin på samme måte som opiater. Av amf får man ikke fysiske abstinenser som man gjør på opiater, men den psykiske avhengigheten kommer nok av nedturen på amf da du føler du må ha mer fordi nedturen begynner å komme. (amf nedtur varer ikke lenge, å kan ikke sammenlignes med opiat avhengighet). Den psykiske avhengigheten på opiater henger nok sammen med de fysiske.

4. Nei, langt ifra. Virkestoffet i Ritalin heter metylfenidat, som gir en helt annen virkning enn amfetamin. På ritalin vil du bli sløv å null tegn til eufori, den hyperaktive delen du kan få av ritalin vil jeg tro skyldes av overdosering uten at jeg kan si det for sikkert. Ritalin gir en motsatt effekt sammenlignet med amfetamin.



Heroin:

1. I de få gangene jeg selv har inntatt heroin så vil jeg beskrive det som avslappende å behagelig i lavere doser. har vært borti høyere doser da jeg føler det er helt for jævlig å bevege meg, til å med å ligge samt kvalme. Når jeg dupper av kommer jeg i en slags ''våken-drøm'' da jeg ser for meg ting like klart som jeg gjør i drømmer bare at jeg er våken samtidig.

2. Om du tyr for heroin når/fordi du har det vondt så kan jeg være enig, ellers er jeg uenig.


Generelt om rus(mis)bruk/forumet:

1. Til sjeldne tider gjør jeg det, men den tankegangen forsvinner som regel på de fleste jo dypere å jo mer tid du bruker innenfor rusmiljøer og rusmisbruk.
2. Det har jeg ikke peiling på, om du er nysgjerrig så kan du lese litt på dems siste posta innlegg.
3. Jeg har vanskelig for å tro at noen er seriøse der med tanken på bivirkninger og effekt. Jeg har hvert fall ingen solide argumenter som støtter den meningen.
4. For dem som prøver å slutte med rus vil jeg tro at forumet kan være triggende for noen.