View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
angående chris ruben, han har jeg kjent i mange år, riktignok ikke noe nær kontakt i det siste. gutten er faktisk veldig okei, men han trenger åpenbart hjelp. han får derimot ikke noe sympati fra min side, ettersom han har hatt mange sjanser, men det er gode grunner til at han er blitt som han er blitt, som ikke bare er hannes feil.
sånn er det, noen klarer å skjerpe seg, noen gjør ikke. vi freakere her inne har alle sett langt værre. sosiale medier er bare dagens måte å kommunisere, det handler ikke om noe oppmerksomhetsrop i håp om å bli kul, selv om de kanskje tror det selv. det er egentlige faktiske rop om hjelp, men man faller under en stol i systemet.
bakvendt, samtidig som det er ganske rett frem. syns spesielt ingen her inne skal sitte å dømme en person som åpenbart har en slik krig inni seg, jeg tør å si med sikkerhet at de fleste som har posta her inne har vært på samme lavpunkt.
Vis hele sitatet...
Man kan ikke ta imot hjelp før man selv ønsker det, dette vet også organene som er til for å hjelpe. Det er så mange som sliter med rusmisbruk i Norge, og alt for dårlige hjelpetilbud. Derfor er det slik at de som går aktivt inn for å bli rusfrie blir prioriterte da de trolig vil ha større sjanse for å lykkes enn en som ikke føler seg klar men hinter om å bli tvangsinnlagt. Et relativt stort problem som han skaper er glorifisering av rusmiddelbruk som fører flere unge mennesker inn i den samme livsstilen som han og det hjelpetilbudet som allerede eksisterer blir et enda trangere nåløye å passe inn i for å få hjelp.