View Single Post
Tar du sovemedisiner(seroquel)feks? Har du slitt med dette lenge? Selv om du drømmer og føler deg utslitt, så får du hvilt deg mer enn du tror. Om man begynner å spekulere på søvnkvalitet, så føler man seg etter min erfaring bare mer og mer utslitt uansett. At liggestilling skal ha noe å si, synes jeg høres rart ut, og det tror jeg ikke på før jeg får en skikkelig kilde på det i så fall. Men jeg har heller aldri hatt en lucid dream, da.

At du drømmer betyr at du er i dyp søvn (REM). Søvnfasene har sykluser som gjentar seg med lett og dyp søvn, og jeg gjetter på at du har ganske god søvnkvalitet.

Vet ikke om så mange sunne alternativer til hva man man gjøre. En telefon til fastlegen kanskje, spesielt hvis du går på noen medisiner. Å røyke hasj kommer til å bli foreslått, men jeg synes det er en dum løsning - selv om jeg har gjort det selv for nettopp å slippe å huske mareritt.
Våkner du av deg selv eller våkner du av alarm? Du kan jo prøve å fucke litt frem og tilbake med tidspunkt for oppvåkning og se om det hjelper. Og ellers god søvnhygiene med ro, fred, mørket og rutiner før leggetid. Lykke til!