View Single Post
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
257
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Det er jo opptil 10Mbit ytelse på på telenor og netcom sine. (har klokket 35 mbit med 4g fra netcom i oslo o.O )

Det kan kalles strengt tatt kalles bredbånd.
Det største problemene med Mobilebredbånd, er jo grensen i mnd på antall GB man kan laste. Nå man går forbi denne grensen, blir hastigheten strupet til 100kbps, og da er det 100% ubrukelig.

Desverre har jeg fått inntrykk av at mange ikke forstår denne "begrensningen" og klager på elendig hastighet, selvom de akkurat lastet ned x antall GB med serier og surfet youtube samtidig. Sier seg selv at dine utvalgte 6 GB forsvinner fryktelig fort da, og alt annet en å prate pr txt på skype, og sjekke FB fungerer ikke.


Telenor har mulighet til å gi opptil 20 GB pr mnd, og det er helt kurant, om man bare lese mail og sjekker FB. Jeg pleier å gå tom rundt den 20 hver mnd om jeg bare surfer, og må pine meg gjennom 10 dager med 100 kbps.

Jeg har hatt hastigheter på opptil 1.2 - 1.5 MB/s, og jeg vil da aldeles ikke klage over dette? Da med netcom sitt vel og merke, telenor klarer aldri å levere disse hastighetene har jeg fått intrykk av. Dog, alt til sitt bruk, hvem har behov for å laste ned usakelige mengder med piss på mobilt bredbånd? Det er tross alt for "on the fly" bruk.


Nok om det....

Nei, et mobilt bredbånd går ikke an å hacke i den forstand du tenker på.
Noen mobile bredbånd er derimot er routere i samme slengen, og er dette usikret samtidig, da kan man stjele båndbredde.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det ikke er noe som heter 4G nord for Trondheim.
Ei er heller 3G nettet heller noe å skryte av, så med mindre man bytter leilighet i Oslo annenhver helg er mobilt bredbånd ikke verdt det
Sist endret av TheDarkOne; 2. juli 2012 kl. 04:45.