View Single Post
http://www.reelcollectibles.co.nz/images/stargate/stargate_replica_mirror.JPG
Stargate
Sjanger: Science Fiction, Action, Fantasy
Sesonger: 16 så langt.
Filmer:
  • Stargate
  • Stargate SG-1: Children of the Gods
  • Stargate: The Ark of Truth
Serier:
  • Stargate: SG-1 (StarGate Command)
  • Stargate Atlantis
  • Stargate Universe.
Plot: Vanskelig å finne plot, men alt omhandler Stargaten.
En flere tusen år gammel artifakt blir gravd opp i Giza i 1924. Det viser seg senere at denne artifakten er en utenomjordisk portal som er lagd av en av de eldste og mektigste rasene som har hersket universet, som kan transportere ting og mennesker på et øyeblikk til andre planeter.
Etter å ha reist gjennom portalen får vi kontakt med et annet folk, som lever som slaver for den egyptiske solguden Ra. Det viser seg senere at Ra er et romvesen med teknologi som er langt, langt mer avansert enn det vi mennesker har sett før..


Underholdningsfaktor: 10/10

IMDb:
  • Stargate (Originalen) IMDb
  • Stargate SG-1 IMDb
  • Stargate Atlantis IMDb
  • Stargate Universe IMDb

Personlig:
Grunnen til at jeg nevner flere og ikke èn serie her er rett og slett fordi alle seriene egentlig er en oppfølger til den forrige. SG-1 er oppfølgeren til Filmen og Atlantis er "oppfølgeren" til SG-1.
Det hele bygger på akkurat det samme, bare undre andre omstendigheter, med andre oppdrag og andre fiender.

Stargate er absolutt den råeste og mest enestående science-fiction idèen som noen gang har kommet opp gjennom tidene. Historien gir en "mening" til hva guder er, forteller hvorfor vi eksisterer, og gir svar på egentlig det meste.

Jeg har sett alle episodene av alt, 2 ganger og legger ikke skjul på at jeg er entusiast.

Man trenger egentlig bare å se den første filmen, og om lurer på hva som skjer etter at vi har oppdaget at vi ikke er alene i universet, kan man bare begynne med Stargate SG-1 serien
Sist endret av RandomiZed; 1. mars 2010 kl. 20:19.