View Single Post
Trådstarter
245
Sitat av Cheeze Vis innlegg
Vidarlo er vel kanskje litt direkte. Man han har rett.

Du sier at du ikke er fornøyd med besøkstallene; og så spør du om hvordan du skal endre design for å løse dette problemet. Dette er to urelaterte problem (gitt at nettstedet ikke suger totalt). Designet ditt er good enough, men om du vil så burde du lese deg opp på "split testing", churn og andre markedsføringprinsipper. https://en.wikipedia.org/wiki/A/B_testing . Dette er IKKE førsteprio da. Du har ikke store nok besøkstall for å få verdifull data (siden endringer som regel kun gir noen prosent forbedringer). Skaff deg en leserbase; Så optimaliser.

Det store spørsmål er egentlig "hvordan skal lesere finne meg". Dette er spørsmålet du må finne en løsning på. Det er tilnærmet ingen som går inn på en nettleser og skriver "interesting-online.com" i adressefeltet uten å ha besøkt deg før. Derfor må du finne en måter folk finner deg på, så optimalisere mot det.

Du nevner sosiale medier/reddit. Dette er et upvotebasert system. Om det er dårlig/middels content, blir det ikke upvota (like mye). Derfor gjelder det å lage contentet ditt SÅ bra at folk vil upvote det. "Content is king" som vidarlo skriver. Dog problemet med å regne meg sosialt medium som eneste trafikkkilde er at det er svært vanskelig å holde lesere der. Du får gjerne en "burst" med besøkene, og ingen langvarige lesere. Med mindre contentet ditt er SÅ bra at folk vil bookmarke det, og følge med på det (Sjeldent nå om dagen mtp hvor effektivt sider som reddit/FB er på å anbefale god content for enkeltpersoner).

Et annet viktig prinsipp som vidarlo kom inn på er at contentet du lager er "all over the place". Du har mye forskjellig content, der det er svært lite sannsynlig at brukere vil lese alt du skriver om. Om man bare var interessert i 20% av artiklene dine, hvorfor skulle man ha lyst til å gå tilbake regelmessig? Du må spisse deg mot en målgruppe. Her er det ingen tips jeg kan gi deg, annet enn bruk google trends for å se størrelse på marked (NB; Svært viktig), og sammenlign med konkurransen. F.ex; Mobiltelefonreviews er mega saturated, men samtidig så er det et stort marked. Her er det seriøst vanskelig å komme inn som en ny aktør, og du burde kanskje gjøre noe annet. Supply and demand rett og slett.

Du må også se på SEO/søkemotor optimalisering. Finn keywords/tema som har en god supply/demand ratio, og lag artikler rettet mot det. Da kommer du til å få mer regelmessig trafikk fra Google. Seriøst, les opp på SEO.

Med en kombinasjon av gode, målgrupperettet, seo optimalisert artikler så kan man komme langt. Uten noen av disse delene er det svært vanskelig å vokse; og det er der du er akkurat nå.

BTW; stoffet ditt er helt kurant for en YouTube kanal. Dette kan være en fin måte å drive trafikk til siden din på. Dog YT er en helt annen ballgame, og nok en gang "Content is king". Uten seriøst gode vids, så kommer du absolutt ingen vei.
Vis hele sitatet...
Dere klager på mitt språk, men tenker ikke på at sophie elise har 70 000 leser hver dag, eller at VG skriver et avsnitt om ole brum og får 1 million lesere.

Dette med SEO er vanskelig. For ingen om ingen besøker siden, så kan de jo heller ikke vite om den er bra. Jeg skal se om jeg får fjernet noen av skrivefeilene på mitt engelske morsmål