View Single Post
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
939
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Drastisk krenkelse på privatlivet? Nei.


Menneskerettigheter? Når ble det en menneskerettighet å røyke/snuse hvor du vil? Hvis du kommer på besøk til meg og jeg sier at jeg ikke vil ha noe røyking i huset mitt, bryter jeg menneskerettighetene? Synes du det er en menneskerettighet å bruke alle rusmidler på samme måte som nikotin?

Ærlig talt, at du drar inn menneskerettigheter i denne sutringa di er en fornærmelse ovenfor alle som faktisk er utsatt for tortur, urettmessig fengsling, rigga rettssaker etc. i land hvor daglige brudd på menneskerettigheter faktisk forekommer. Du burde nesten skamme deg...



Det er forskjell på hull i tennene og KOLS/lungekreft.


Tobakkslovgivningen i Norge er faktisk slik at man må være over 18 år for å kjøpe røyk og snus. Da vil jeg si det er fullstendig legitimt for skolen å slå ned på tobakksbruk blant ungdom under atten år.



Er du virkelig ungdomspolitiker? Lærer dere ikke å debattere saklig? Er denne tomme, idiotiske og barnslige retorikken alt dere lærer i FpU?



Til sist vil jeg si at jeg er stort sett enig med deg, men argumentasjonsnivået ditt er direkte latterlig.
Vis hele sitatet...
Her gikk det for seg, ja...
Bare for å oppsummere kort alt du sier og påpeker her:

Jeg oppfordrer ikke til bruk her, jeg vil frem til at dette forbudet ikke hører hjemme i en skole hvor 1/3 av elevene er myndige.

Jeg har ingen planer om å komme hjem til deg og stappe en røyk inn i munnen, men om jeg i ett frimunutt tar en kjøretur hjem til deg, så skal ikke jeg bli straffet for å ta en røyk/snus i bilen. Det må tilvogmed du også skjønne at blir for dumt.

Ja, jeg er en ungdomspolitiker med tilknytning til FpU. Jeg er ganske fersk og er dermed ikke like rutinert i diskusjoner som du tydeligvis er. Du sier mitt argumentasjons-nivå er latterlig?

Linken til det bilde håper jeg virkelig at du forstod at bare var tull og tøys. Uansett, det er ikke jeg som går til personangrep her. Jeg bare prøver å få frem at dette forbudet er tåpelig og en krenkelse av privatlivet.