View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Er løysinga på det å gi etter for den gruppa, eller er løysinga å fortsette å informere om at joda, aspartam er veldig trygt? Det kan vi fastslå med rimeleg grad av sikkerheit, ettersom det er såpass utbredt.

Det var trass alt rimeleg mange opplyste hoder som var tilhengjarar av årelating og.


At noko er naturleg er ikkje ein god indikator på at det er greit. Cyanid er fullstendig naturleg, men neppe anbefalt i mat.
Vis hele sitatet...


Riktig riktig med naturlig argumentet ditt.
Men de fleste ting er sunnere når de er naturlig kontra reprodusert.

Kunstig opiater er farligere enn opium osv osv
Stemmer ikke altid.

Akkurat på aspertsm er jeg ikke så forsiktig selv, men bremser det litt siden jeg ikke stoler på forskning av merkevarer som Coca cola og legemidler, sigaretter osv.

At Coca cola har stor lobbyvirksomhet er nok ingen umderdrivelse...

Tenker aspertsm er bedre en sorbitol som ble brukt før, men man trodde jo lenge sorbitol var trygt.

Jeg sier ikke løsningen er å være paranoid. Men tror absolutt ikke løsningen er å. Være naiv å tenke, nei dette er Sundt. La oss drikke masse aspertsm hver dag.

Litt skepsis til forskningen til big business er nok lurt.

Er veldig mange ting som har vært Sundt og ok lenge man plutselig ikke får lov å selge lengre...

At det skjer med aspertsm om 10-20 år regner jeg faktisk med og at man finner et annet stoff man tror er mye bedre de neste år tiene.

Men drikk aspertsm med god samvittighet. Rådet mitt er å drikke det som brus bør drikkes, en sjelden gang kald og med isbiter nåram skaø unne seg noe godt. Ikke som fast leskedrikk.

Vanlig cola med sukker er kmakske sunnere på en måte, men alt sukkeret er farlig så man vinner aldri den kampem
Brus er uansett skadelig og alt av sukker /søtningstoffer er noe man burde bruke med måte som alt annet.

Hei
Tilogmed vann kan man dæ av i for store mengder så er ikke for å skremme noen


Prøver bare å si at mitt skepsis kommer man langted når det kommer til fødevarer og drikke