View Single Post
Sorry papaM trykte feil jeg, kp skulle gått til vidarlo. Det med langtidseffektene er kanskje ikke ferdig forsket på ennå, men en må vel likevel se det i en kontekst? Langtidseffekten av kunstig søtning er kanskje noe farlig, men i forhold til hva?

Om det feks skulle vise at inntak av kunstig søtning øker faren for kreft el whatever så hva er alternativene? Noen mennesker klarer seg ikke uten søtsmak og greier ikke venne seg til drikke vann. Da er kanskje alternativet ordinær brus eller juice? Hva er langtidseffekten av en flaske Cola om dagen? Økt livvidde, dårlige tenner, ustabilt blodsukker og humørsvingninger? Er det forsket på sukker og kreft? Ja det tror jeg, mener jeg leste om det engang, og de med høyt sukkerinntak hadde større sjanse for kreft. Detaljene husker jeg ikke, kanskje hadde også disse folka økt inntak av feks stekt mat? den herlige maillard reaksjonen som gir oss stekeskorpen vi elsker på biffen. Eller andre dårlige vaner som røking eller mye alkohol? Så sikkert mange mulige feil kilder. Men rent sukker er ikke helsekost det heller.

Alt i moderasjon kanskje?
Sist endret av random67489; 19. juli 2019 kl. 21:08.