View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Det har du rett i, selv om jeg ikke tror traxava hadde akkurat melatonin i tankene da han nevnte "horrible bivirkninger". Det jeg egentlig vil frem til er at den "Kollektiv fortrengelsen" du snakker om går på en måte begge veger, der de som er for cannabis bagatelliserer eller nekter for de negative konsekvensene og dem som er i mot blåser dem opp eller ramser dem opp ute av kontekst.
Vis hele sitatet...
Mulig han ikke hadde melatonin i tankene, men han nevnte da vitterlig melatonin som et av medikamentene med "horrible bivirkninger". Videre er jeg ikke enig i at den kollektive fortrengelsen går begge veier. Jeg føler de som er "i mot" er det fordi de mangler kunnskap, og stoler blindt på de polariserte uttalelsene fra "eksperter" i media. De som faktisk bruker cannabis virker for meg, og har i min erfaring vært klar over at det ikke er sunt å ha et så høyt forbruk som de har, men de fortrenger dette og sier i stedet til seg selv at alle de negative konsekvensene er løgn og propaganda.

Sitat av Alge Vis innlegg
Min relativt lange personlige erfaring er at sannheten ligger sånn noenlunde midt i mellom. Cannabis bruk trenger ikke være helt heldig for mange, ihvertfall ikke med ett høyt forbruk over lang tid, men på den andre siden så vill jeg tørre å påstå at cannabis ikke er spesielt ille i forhold til veldig mange andre substanser både som rusmiddel og medisin, faktisk så er cannabis en ganske god del bedre for deg enn dem fleste andre rusmidler og veldig mange medisiner. Det er en ting det ser ut som veldig mange som argumenterer imot cannabis glemmer å ta med og det blir fort en liste med negative ting ute av kontekst og ting blir liksom ikke satt opp i mot hverandre.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at cannabis (ikke av den nyere typen hvor de har avlet fram arter med unormalt høyt thc nivå) er svært trygt, og faktisk et veldig bra stoff både i medisinsk bruk, hvor det kan ha ønskelige effekter andre stoffer ikke har, samt i rekreasjonelt bruk da det er det rusmiddelet med færrest bivirkninger og skaderisiko. Det jeg argumenterer i mot er regelmessig bruk. Om du ser årsakene for hvorfor folk misbruker rusmidler så er årsakene i svært mange tilfeller de samme når det gjelder både alkohol, cannabis og andre stoffer, da mener jeg det er mye mer hensiktsmessig både for somatisk og psykisk helse å i stedet konfrontere problemene sine.
Sist endret av Skepty; 7. november 2018 kl. 13:09.