View Single Post
Sitat av Skepty Vis innlegg
Du sier at det ikke er noe problem å slutte med det når enn det måtte passe deg.
Vis hele sitatet...
Jeg skal si meg enig i at cannabis er avhengighetsskapende, men den avhengigheten og abstinenser som eventuelt skulle oppstå er da på ingen måte sammenlignbart med det man vill kunne oppleve på z-hypnotika eller benzoer. Egentlig ikke sammenlignbart med noen andre avhengighetsskapende stoffer jeg kommer på i farten faktisk.

Jeg kjenner også venner som har røyket mer eller mindre daglig i flere år uten at dem har fått noen form for abstinenser, annet enn en lyst på å røyke. Noen av disse har dog klart å bli mer avhengig med tiden ser det ut som, da dem begynner nå flere år etter å si dem kjenner på en del abstinenser som dem ikke kjente noe til tidligere, men poenget er at det er ikke alle som blir like kjapt avhengig av cannabis som med andre stoffer.

Moralen i historien er nok at cannabis er "pice of cake" å gå av i forhold til alle andre avhengighetsskapende stoffer, selv om det kan virke krevende etter noen år med daglig bruk for dem fleste (ink meg selv)