View Single Post
Jeg er enig med ham over. Problemet er din angstfulle reaksjon på dette, din redsel, og dine forsøk på å "håndtere" dette med alkohol - spesielt med tanke på at du allerede virker disponert for en usunn relasjon til dette rusmiddelet. Du blir nødt til å holde disse tingene separate. Tro meg, å håndtere en alkoholproblematikk er langt vanskeligere enn å håndtere hppd.

Jeg forstår at du føler at alt er fremmed, din familie, til og med minnene er fremmede! Jeg spådde og beskrev det ovenfor, det er en ubeskrivelig distanse, en slags udefinerbar vaghet mellom deg og minnene, hvordan de tar seg ut og hvordan man forholder seg til dem har også mistet noe av deres selvfølgelighet. Men igjen, dette har ikke noe med din familie å gjøre.

Jeg synes det var fascinerende, hvordan menneskene rundt meg plutselig virket annerledes, som en slags objekter, og hvordan det selvfølgelige ved deres individualitet ble noe underlig, et slags postulat. Men dette gikk over, en sjelden dag imellom kan jeg føle denne "derealiseringen" igjen.

Forsøk å lese det jeg skrev en gang til. Forhold deg til de visuelle endringene som visuelle endringer, abstraher fra dem, gjør dem ytre. Kjenner du til floaters? Irriterende, men de gir deg ikke angst, vel? Ikke at det dreier seg om det samme fysiologisk sett, men alt det visuelle du beskriver, og som også jeg opplever, er ikke nødvendigvis så mye mer dramatisk enn dette.

Stygt som faen, men kun på den måten fremmedartet.

Hold deg unna psykedelika. Var dette en slags "neurose", eller en eller annen form for "psykologisk" problematikk, kunne en ny tripp forsåvidt, kanskje, eller kanskje ikke, ha gitt deg en mulighet til å bearbeide den. Men ettersom dette - mener man - dreier seg om en generell disinhibisjon i hjernebarken, og spesielt i visuelt korteks, vil dette bli verre hvis du inntar noe psykedelisk igjen. Radioen vil støye mer.

Styrken på de visuelle fenomenene går typisk i bølger, det stiger og synker, og det er ingen grunn til panikk hvis du plutselig en dag våkner opp til storm. Dagen etter er det blikkstille (nesten).

Se lyst på det! Hvorfor tok du psykedelika in the first place?
Sist endret av exocytose; 23. november 2018 kl. 18:36.