View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det er fint mulig å være 17 og mentalt stabil. Men en 17 åring har uansett hvordan man vrir og vender på det mye mindre forutsetning for å få noe vettugt ut av en psykedelika opplevelse. En 17 åring er selv om han er mer stabil enn en 50 åring ikke ferdigsnekra personlighetsmessig. Identiteten er i forandring og psykedeliske opplevelser kan forvirre hele den naturlige identitet/personlighet bygging.

TS tok ikke psykedelika under riktige omstendigheter. Hun var for ung og det bør stå som eksempel for andre på samme alder
Vis hele sitatet...
Er faktisk helt enig med deg. Men jeg prøvde å legge vekt på de potensielle farene ved å ta psykedelika i tidlig alder.

I mine øyne så er en identitetsforvirring relativt ufarlig, hvis ikke ganske alminnelig, ettersom at det mest sannsynlig skjer uansett iløpet av ungdomstiden.

Når det kommer til farene, så prøvde jeg å forklare til "Ergerlig Karybdis" at det i utgangspunktet har ganske lite å si hvor du ligger hen aldersmessig når det kommer til psykedelika, ettersom at emosjonell stabilitet varierer fryktelig fra person til person uavhengig av alderen.

Igjen, så har selvfølgelig en mye eldre person et langt bedre utgangspunkt for å kunne håndtere en slik opplevelse bedre, men det burde fortsatt være sagt at det ikke alltid trenger å være tilfelle.
Sist endret av Sopphuet; 17. november 2018 kl. 21:39.