View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Genial måte å tjene penger på da. Selge en valuta som ikke har noe som helst verdi og egentlig ikke eksisterer.
Vis hele sitatet...
Hvis du synes det er en genial måte å tjene penger på kan du bruke dine verdiløse papirlapper (kroner) og kjøpe noen verdiløse dollar lapper. Eller motsatt. Det er ingen vesentlig forskjell mellom bitcoin og de fleste andre valutaer. Dollar og kroner er ikke verdt noe utover tilbud/etterspørsel, og det er ikke bitcoin heller.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Blir liksom bare kundene i seg selv som hyper det da isåfall, og presser prisen opp...eller? Jeg veit ikke ass, har lite peiling på aksjeverden og alt det der
Vis hele sitatet...
Bitcoin er ingen aksje, det er en valuta. Bytt ut ordet "bitcoin" med NOK, dollar, Euro eller hva som helst så skjønner du hvordan det fungerer. Prisen "presses" opp/ned av tilbud/etterspørsel.


men jeg skjønner ikke hva som er så flott og hvorfor vi trenger det.
Vis hele sitatet...
Ingen inflasjon, anonymt, svært lave fee for å sende penger, øyeblikkelige betalinger, ufryselig, desentralisert/ustoppelig... ? Ingen av disse tingene som høres bra ut for deg?

Det engelske sitatet skreik TLDR så jeg scrolla videre.
Hva skal vi med dette? Einstein???
Vis hele sitatet...
Hva skal vi med paypal? Hva skal vi med banker? Hva skal vi med kredittkort? Jo, vi skal overføre penger. Men bitcoin er bedre enn paypal, bitcoin er bedre en visa, bitcoin er bedre enn banker.

Tekniske detaljer:http://www.bitcoin.org/bitcoin.pdf