Tråd: Slåssing
View Single Post
Jeg utrykte meg kanskje litt klønete. Dette er noe som gjøres når du har motstanderens rygg mot deg. Og din kropp holdes noenlunde tett inntil motstanderens. Og få tak rundt livet til noen hvis de har et slikt grep på deg er bortimot umulig. Og det tar mellom 7 og 10 sekunder før du er bevistløs i gjennomsnittet. Du kan alltids google rear naked choke, eller rear choke. En video eller bilde kan sikkert forklare det mye bedre enn meg.
Det finnes bortimot ikke noe forsvar mot det hvis du har fått det inn og gjør ting riktig fra det øyeblikket. SKal du unngå det må du reagere før det sitter godt og tett, for da er du fucked. For og si det sånn: Jeg er for tiden litt feit og veier noen og 90 kilo, og hvis jeg lar min 57 kilo tunge samboer få det inn på meg så svimer jeg av.
Hvis du er redd for og bli slengt rundt av en sterkere motstander så kan du alltids simpelthen legge deg rett bakover på bakken og låse bena rundt personen for og innskrenke mobiliteten hans. (det sier seg selv at du ikke gjør slikt hvis du har flere motstandere siden da formerlig ber du om et spark i hodet)

Ugh, så ikke denne siste siden når jeg svarte. Så klønete.
Trengte jo ikke og skrive noe, det var jo allerede oppklart.