View Single Post
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
230
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Såklart dømmer jeg folk, det er vel en naturlig prosess. Man har ikke tid til å bli kjent med alle, så man sammenligner med de man har møtt før som ligner. Dette er for å spare tid og gjenkjenne potensielle farer.
Hvis du aldri dømmer noen så tror jeg du lyver til deg selv, eller er syk i hodet.
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt naturlig å dømme folk, og det gjør vi alle. Men det er forskjellige grader av dette. Nå ønsker ikke jeg å pirke i bagateller, men gjerne noe som angår en hel gruppe mennesker over lenger tid.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Når jeg er på jobb og selger enten tobakk eller usunne matvarer (cola, burger, potetgull osv.) til personer som ser ut som om de ikke bryr seg om helsa så dømmer jeg dem. Jeg tenker med meg selv hvordan de mishandler sin egen kropp. Hvordan kan de gjøre noe slikt med sin kropp. Og når de så er gått ut av døra er det "ute av syne, ute av sinn".
Vis hele sitatet...
Men er ikke dette en personlig sak? Hvorfor skal alle tenke sunt dersom ikke de vil dette? Er det ikke best at alle gjør som de vil, så lenge det ikke angår DEG?

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Jeg kan sikkert gi inntrykk av at jeg ikke dømmer noen, men inni hodet gjør jeg jo fortsatt det.
Hvis du ikke dømmer noen er du bortimot helt apatisk da, hva med de som fortjener å bli dømt? Skal man ikke dømme f.eks Anders Behring Breivik eller Osama Bin Laden?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du har misforstått. Jeg fordømmer ABB og handlingene hans. Det samme gjelder Bin Laden.
Sist endret av HappySmoothie; 9. januar 2014 kl. 00:55.