View Single Post
Trådstarter
13
Takker for svar

det er ikke alltid så lett å uttrykke alle de sakene man har i hode til en vær tid, men det er et forsøk og det stiller nødvendigvis noen krav til egen tenkning når man skal prøve å svare noe fornuftig. jeg er ikke noen lerd persjon og skal ikke begi meg ut på noen avhandlinger og dybde skravling her. men institusjoner og instanser er en bevist formulering for å løst beskrive de som påvirker den kollektive bevisstheten vår, de er mange og i en stadig kamp om ''jeg'' eller ''vi'' har den eneste sannheten som bør finnes, aksepteres etc.

jeg vil si det er en stor forskjell på filosofiske debatter og et filosofisk resonnement. jeg er ikke ute etter noen form for mer kontroll eller administrasjon eller støtte til høyre siden på noen måte. selv om det ramlet inn litt Fabian siden det virket aktuelt der og da. jeg vil bare se bedre filosofiske vurderinger.

All det vi leser ser og hører påvirker oss, og om kvaliteten på det er middelmådig vil vi få middelmådige resentmenter selv, alle som en, om vi ikke tar avstand fra det. de fleste av oss lever i våre egne bobler og skrivet litt her og der for å føle oss bedre.. kansje til og med føle at man vinner en og annen diskusjon for å mate vårt eget ego eller for å fremstå som ansvarlige og hederlige mennesker som andre skal støtte. (politikk)