View Single Post
Sitat av Krakaren Vis innlegg
Jeg kicket på det selv, og skrev en lang epost til journalistene, som jeg til slutt forkastet fordi den bare ble en lang "hvordan skrive en artikkel"-epost fra en som er pro-psykedelia - eposten ville vel mest sannsynlig ikke engang komme gjennom spamfilteret deres.

Men, selv om sporene ikke inneholder psilocybin, og er lovlige å innføre, så virker det som om Tollvesenet gir blaffen, og tar det meste de kommer over. Nå har jeg aldri prøvd å innføre soppsporer, men av tidligere erfaringer, så ser det ut til at det er slik det fungerer der.

Journalistene har nok ikke tatt seg tid til å fordype seg i emnet såpass mye at de fant ut at sporer er lovlige - "hvis Tollvesenet tar det, så det jo være ulovlig."
Vis hele sitatet...
Jeg skrev også en mail til forfatterene av artikkelen, og brukte relativt kraftig krutt.

Maken til vås har jeg aldri sett. Jeg trodde misvisende skremselv var forbeholdt VG og Dagbladet. Det var flere ting i denne artikkelen jeg kommenterte, og én av disse var for eksempel dette med å sammenligne benzodiazepiner med MDMA.

Psykoaktive midler, du, liksom. Trenger ikke se lenger enn til kaffetrakteren og sigarettene. Jeg ville umiddelbart gitt disse toskene sparken om jeg jobbet i en avis som brydde seg om sitt omdømme.

Denne tråden har vært ganske interessant med tanke på hvor mange som har hell med seg når det gjelder pakker fra utlandet som er i "gråsonen".

Av ren nysgjerrighet føler jeg for å spørre om lokalpost. Hvordan fungerer post som sendes fra ett sted i Norge til et annet? Er det ikke fryktelig lett å bedrive butikk på denne måten, f.eks. med egne potplanter?

Håper jeg ikke gjør en hemmelig businessidé synlig ved å stille dette spørsmålet. Jeg ser imidlertid ikke for meg at politiet har ressurser til å sette hunder på hvert postkontor slik at de kan lukte på hvert lille brev som fører med seg noen bittesmå mengder "farlig" urt.