View Single Post
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Ser den. Ser spesielt også den delen du skriver med at den livsstilen ikke fungerer med barn

Men jeg vil heller ha sjansen til å kutte ut et rusmiddel på egen maskin, uansett hvor hardt det er, enn at man skal bli tvunget til det av staten den dagen man blir tatt for ruskjøring. For det har vist seg mange ganger å være et helvetes leven.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at staten tvinger deg til å slutte. Om du derimot vil fortsette og gjøre noe som krever edruelighet for å ikke utgjøre en risiko for andre må du det. Det er jo åpenbart mye bedre at det blir et "helvetes leven" for den som ruskjører enn at den personen dreper/skader noen.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Har bekjente som ble tatt i 18-20 års-alderen for ruskjøring. Og istedet for bot og fengsel ble det 3-4 års oppfølging med pissings, kurs for å bearbeide rus og masse annen drit de må igjennom
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig. Om de vil få tilbake retten til å kjøre bil må de vise at de evner å holde seg edruelig, slik at de ikke dreper noen i trafikken.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Mens andre blir arrestert hver måned og får ikke så mye som tilsnakk av politiet.

Samfunnstapere som ødelegger heiser, gjør hærverk, truer sivile mennesker uten grunn og ruser seg offentlig blir såvidt snakket til av politiet, mens mennesker i oppegående liv og som har jobb og ansvar blir behandlet som tungt kriminelle så fort de blir arrestert.
Vis hele sitatet...
De menneskene måtte gått gjennom samme opplegget om de hadde blitt tatt for ruskjøring. Videre er denne gruppen du omtaler ofte mennesker som er psykisk syke, og da er ikke problemet deres atferd men manglende statlig oppfølging.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Trådstarter trenger hjelp, men ikke av det norske politiet, det kan jeg nesten garantere at hun kommer til å angre på hvis hun er glad i barna sine.

Beste måten for henne nå er å skjerpe seg, ta dette som en wakeup call, og prøve å legge det bak seg og slutte med narkotika for barnas beste.

Dette kan være en blessing in disguise, men kommer til å bli ulv i fåreklær hvis du ber om hjelp og innrømmer alt. Da kan du vinke farvel til et normalt liv. Og si til velkommen til et helvetes mas i lang tid framover

Ja, jeg har flere tidligere rusmisbrukere i familien.
Vis hele sitatet...
Buhu, forferdelige mennesker i politiet og barnevernet som vil forsikre seg om at barna har en trygg og god oppvekst og at alkoholpåvirkede mennesker ikke kjører på veiene.
TS vil ikke bli fratatt barna sine på grunn av at hun har misbrukt rusmidler, om hun utenom det har evnet å ta godt vare på de. De vil derimot følge dette opp for å forsikre seg om at barna har det greit.

Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Du kan:

1. Legge deg langflat, og si velkommen til barnevernet som er stappfull av rare sosiopater fra BI som bare vil vise seg fram for kollegaer,og kommer til å gjøre alt de kan for å gjøre det mest komplisert for deg, og mest profesjonelt for dem

2. Ta dette som lærdom og aldri røre narkotika mer. Du blir en annen person edru, du får ryggrad til å kjefte på mennesker som behandler deg dårlig. Du ser folk i øynene osv

Piller er noe dritt, slutt med det asap. Hvis du virkelig må ha noe er pot en klassiker for å slappe av etter jobb.

Piller derimot... Holy fuck. En i familien min har testet all mulig narkotika.. og han sier ingenting treffer så hardt og lenge, og så avhengighetsskapende som pharmaceuticals

Jeg fikk noen piller ifm en operasjon i armen noen år tilbake. Fy faen som det smalt hver gang jeg spiste en half pille. Lå helt mongo i sengen til kroppen fikk liggesmerter - jeg følte meg tilogmed dum og irrasjonell etter de få dagene med piller
Vis hele sitatet...
Det er svært få fra BI, eller ingen som jobber hos barnevernet. Det er i all hovedsak sosiologer og barnevernspedagoger. Ville heller ikke sett på det som spesielt forsvarlig å røyke marijuana etter jobb når en har to barn å passe på.
Sist endret av Skepty; 27. mars 2019 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.