View Single Post
I utganspunktet så var jeg vel bare grunleggende nyskjerrig. De store rocke idolene mine med alle romanene jeg leste fra Ambjørnsen med andre forfattere fra mystikkens verden beskrev jo en del potensielt spennende perspektiv. LSD og sopp var øverst på ønskelisten. Likevel gikk jeg den klassiske veien fra hasj til amfetamin, før jeg testet LSD, så sopp og deretter, MDMA, meskalin, piller og legemidler i alle varianter, crack, kokain, 2cb...Listen er lang og det er sikkert noe jeg ikke kommer på, men selve rekkefølgen er noenlunde rett.

Det siste jeg testet for ikke så mange år siden var ayahuasca. Det var sist gang jeg tok noe ulovlig, og det mange år etter at jeg la druger på hylla.

Jeg ble riktignok alldrig en narkoman, egentlig var jeg ikke særlig i nærheten av det heller. Stort sett alltid har jeg hatt respekt for rusmidlene, selv om jeg trådde over noen grenser uten kontroll. Nå har jeg ikke rørt noenting på xxx antall år. Jeg er egentlig glad jeg gikk gjennom det, men jeg vil samtidig ikke gi en anbefalning om druger annet en psykidelia for noen.

Til en viss grad stemmer trådstarter sin hypotese om at hasj ble hauset opp så til de grader i skremselspropagandaen. Når man så oppegående mennesker fikse og ruse seg på hardere stoffer ble man mer tilbøyelig for at man selv gikk over terskelen.

Opiater var jeg innom, men jeg fikk alldrig testet heroin. Det er jeg veldig glad for samtidig som det iriterer nyskjerrigheten min den dag i dag. Nyskjerrighet kan lede mange inn i graven.
Sist endret av pipestilk; 31. januar 2019 kl. 03:22.