View Single Post
Etter å ha sett meg lei på drikkekulturen blant mine venner som utelukkende konsumerer pils og sprit i festelige lag følte jeg en dragning mot det å virkelig nyte gode drikkevarer fremfor å bare drikke for å drikke.

Forholdene lå egentlig temmelig godt tilrette for min del ettersom jeg har god tilgang på smuglervarer via engelske kolleger der jeg jobber, altså jeg har tilgang på mye forskjellig.
Billig og greit var det også.


De siste månedene har jeg prøvesmakt på alskens forskjellige whiskyer, men denne smakingen får brått et mer voksent preg over seg, enn vanlig smaking av drikkevarer som man vanligvis bare glugger nedpå for så å begynne på en ny runde. (Jeg kommer tilbake til dette)
De whiskytypene jeg har sett meg ut som personlige favoritter er:

- Bruichladdich (Islay single malt 2001)
- Grant's Family Reserve

Jack N' Coke er den offisielle reise/feriedrinken min.
Noe annet syns jeg ikke den duger til.
For meg fremstår Jack Daniels mer som et kultfenomen fremfor god whiskey.

Men tilbake til et lite problem jeg har angående konsum av bar whisky.

Etter et realt glass Bruichladdich får jeg ofte en slags halsbrann som jeg godt kunne klart meg foruten.
Det legger liksom en demper på stemningen.
Å spe ut god whisky med Cola er noe jeg helst vil unngå når jeg kun skal drikke et par glass i eget selskap mens jeg ser på en god film.
Feks. Inglorious Basterds.

Derfor lurer jeg på om noen av dere har hatt samme problemet og om dere muligens har metoder for å få bukt med det?
Sist endret av Knask; 23. mars 2010 kl. 01:59.