View Single Post
Jeg ble litt interessert i denne tråden siden jeg er nå kommet opp i den alderen at det faktisk smaker med annet enn vodka (urk) og har litt sans for cognac og brandy fra før, men aldri vært særlig tent på whiskey. Leser nå at Jack Daniels kan knapt nok kalles whiskey, noe jeg har hørt tidligere også - men med tanke på at det er ganske spesiell smak på whiskey, og jeg er ikke særlig lysten på å bruke flere hundre spenn på noe jeg kanskje tar en slurk av også er resten å gi bort - noen anbefalinger for en ny på fronten?

Har lyst på noe som om jeg ikke liker førstesmaken, skal den være såpass at jeg kan drikken ved andre anledninger, og kanskje tilvenne meg smaken etterhvert. Regner med det er for whiskey som det er for cognac, en må bare venne seg til det først. Dessverre har jeg ikke så peiling på whiskey at jeg har turt kjøpe no på polet som kunne fått fram sansen for whiskey, men legger merke til at det er flere på min aldersgruppe blant vennene mine som har begynt å ta seg en glass whiskey ute. Er litt av den typen som kunne tenkt seg å slått følge i slik sosialt lag, mye på grunn av at jeg er møkk lei tequila og vodka, og syns det blir barnslig å drekke seg dritings ute i dag. I tillegg har cognac den effekten at det smeller godt i hodet mitt uten forvarsel, noe som ikke er særlig, f.eks på et julebord. Noen forslag?

Leste litt om Glenlivet - kunne tenkt meg den prisklassen, men beskrivelsen av smaken gjorde meg litt skeptisk. Men den har fått bra anbefalinger, en annen måte å beskrive "røykt smak" på? Jeg ser for meg at det er den grove whiskey-smaken som jeg kaller det (kanskje det er malt, vet ikke) og den har jeg litt problemer med...
Sist endret av paranoy; 7. desember 2007 kl. 13:39.