View Single Post
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Men _hva_ er det som gjør at han velger å spille mot oddsen, som du sier. Det virker som han er 100% fast i troen på at han blir frisk ved å kun tenke seg frisk.
Kan ikke helt unngå å tenke at her har vi en person som er blitt et offer for alternativ medisin industrien.
Jeg var litt slik selv når jeg var ung. Men tok aldri ting til det ekstreme. Men kanskje jeg hadde gjort det hvis jeg ikke hadde vokst opp på en skodde-holme ute i Atlanteren og heller bodd i storbyen der jeg kunne ha blitt isolert i et ekko-kammer av mer ekstreme likesinnede.
Så, enig, egentlig.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo det ekkokammeret da. Noen er mer mottakelige for å ta til seg meningene til en gruppe. Hjelper med karismatiske skikkelser som gir inntrykk av at de har en fot i det åndelige og eller hellige. Jeg har for mye kynisme og kritisk tankegang i meg både av natur og akademia til å føle på sånt, men kan skjønne at folk, til en viss grad, plutselig kan finne mening i Gud eller urtesalver. Spesielt i situasjoner hvor en kjenner på egen dødelighet, slik som Tarjei. Han er dog et mer ekstremt eksempel, men de må jo finnes de og
Sist endret av algernon; 12. januar 2021 kl. 20:40.