View Single Post
Jeg har et par hobbyprosjekter innenfor programmering, og som de fleste andre så har jeg perioder hvor jeg sliter med å motivere meg til å jobbe. Jeg vet at god søvn og trening er svært viktig for å opprettholde motivasjonen for andre ting, men for meg så er jeg nå på jakt etter andre/bedre metoder.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg nylig hadde en "oppdagelse", jeg hadde et uhell og skadet ryggen min kraftig, jeg fikk da utskrevet et smertelindrene medikament som heter Tramadol Actavis. Dette medikamentet gir som kjent en slags euforisk følelse, man ser generelt lysere på livet og alt det der. Det som overrasket meg var at jeg plutselig kunne sitte å jobbe i 8-12 timer effektivt med hobbyprosjekter, det var null problem å sette seg ned å lære meg nye ting som jeg alltid har hatt lyst til, men som jeg har manglet motivasjon til å gjøre. Jeg kunne sitte å jobbe med hva som helst i timesvis samtidig som jeg storkoste meg.

Etter denne opplevelsen så har jeg lyst til å utforske muligheter innenfor medikamenter for tilsvarende effekt. Det som er greia med Tramadol er at det ikke er spesielt "sunt", og man bygger ganske raskt opp en toleranse for virkestoffet (Kodein). Når man først bygger opp en toleranse så vil økte doser potensielt føre til skader på leveren.


Jeg har forsøkt med Cannabis, problemet med dette er at jeg kan sette meg ned å jobbe, men plutselig sitter jeg å ser på youtube-videoer og spiser godteri. Tidvis så kan det føles som det gir en gunstig effekt, men jeg lar meg altfor lett avlede, og jeg føler meg generelt "latere" når jeg er fjern. Den gunstige effekten er ikke i nærheten av den jeg får av Tramadol.

Jeg har lest om Kratom, og synes dette høres svært interessant ut. Jeg vil gjerne høre andre sine erfaringer og tanker rundt dette.

Har også hørt mye om Nootropics, men her er det ufattelig mye å velge mellom, og jeg har ingen anelse om hvor jeg eventuelt skal starte. Jeg har også sett at det aller meste er ulovlig å innføre. Er det noen som har noen tips til nootropics som gir en motiverende effekt tilsvarende Tramadol, og eventuelt nootropics man kan innføre til Norge?


For meg så har Tramadol åpnet øynene mine for potensialet til medikamenter for konstruktivt formål, og jeg er utrolig gira på å finne en slags "oppskrift" på hvordan jeg kan få denne effekten daglig uten å bygge opp toleranse. Jeg har tenkt at dersom jeg finner noe annet enn Tramadol som gir en tilsvarende effekt, så kunne jeg i teorien ha byttet imellom disse medikamentene hver 3 måned for å holde toleransen i sjakk.

Er det noen som har noen erfaringer å dele rundt medikamenter som gir tilsvarende effekt som Tramadol, og som er (relativt) ufarlige? Er det noen som selv bruker medikamenter som boost i forbindelse med jobb eller personlige prosjekter?