View Single Post
Sitat av tadada Vis innlegg
Cheers



Jeg så en «the top alt coins for 2020» film på youtube hvor de snakket om en eller annen coin som nettopp hadde blitt tatt inn av Coinbase. Tror det var Orchid OXT. Prinsippet virket interessant, helt til jeg fant ut hvorfor Coinbase hadde tatt dem inn, og da forsvant hele nygjerrigheten(man må kjøpe tokens fra Coinbase for å bruke tjenesten deres.)

Ideen om at man må kjøpe tokens fra X er for meg et stort minus. Jeg vet ikke hvorfor, jeg er ny i ‘gamet’, men det virker ved første øyekast limiting og lite brukervennlig for folkemassen. For de få som har litt peiling, no problem. Men stress for den vanlig mann i gata.

Er dette standard innenfor cryptoverden?
Vis hele sitatet...
Crypto er for tiden for spesielt interesserte folk som gidder å ta seg tiden til å laste ned lommebøker, registrere seg på exchanges og lignende. I årene fremover tror jeg dog at crytpo kommer til å bli mer accesible for mannen i gata. Ny teknologi blir utviklet hele tiden rimelig fort. Tror nok at mange som ikke bruker crypto direkte, kommer til å bruke noen av de store blockchainsa inndireke i fremtiden. Applikasjoner og bruksområder kan bli bygd hvor mannen i gata ikke vet at programmet han bruker er bygd på Ethereum for eksempel.

En av grunnene til at jeg liker sentinel dvpn over orchid er at med sentinel trenger du ikke å kjøpe SENT token for å bruke tjenesten. Orchid er over valued i mine øyne, mens den andre er undervalued. Det er fortsatt en del hindringer igjen før crypto/blockchain blir bukt av massene, men jeg tror vi kommer nærmere og nærmere med årene. Et desentralisert nettverk/ blockchain er generelt sikrere mot angrep enn sentraliserte nettverk eller databaser. En desentralisert blockchain trenger en cryptocurrency tilknyttet til den for at det hele skal funke optimalt. Derfor har crypto en lys fremtid mener jeg. Man kan ikke nekte på at et desentralisert golbalt nettverk har ingen verdi pga sikkerhet, truslessness og cencorship resistance.