View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en vesentlig forskjell på virkningene av spor av amfetamin i ritalin gitt til barn, og amfetaminmisbruk blant voksne mennesker. Som du sier selv kan man diskutere hvorvidt dette er bra eller ei, men jeg synes det blir langsøkt å skulle justifisere at amfetamin ikke er et ille stoff ved å påpeke at det finnes spor av amfetamin i medisiner gitt til barn. Amfetamin er noe forbanna herk og de aller fleste blir kverka av det før eller siden, sier du noe annet så har du ikke kjennskap til stoffet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om spor av amfetamin i ritalin. Det er snakk om ren dekstroamfetamin. Din innstilling er et vitnesbyrd på akkurat det jeg skriver om i innlegget over her. Folk klarer ikke skille på de farmakologiske skadevirkningene til et stoff, og den uvettige bruken som foregår i rusmiljøene. Amfetamin er et stoff som kan brukes med relativt beskjedne skadevirkninger, og blir det av mange. Det er ikke i nærheten av å være sidestilt med de virkelig skadelige rusmidlene, som for eksempel lim og bensin.

Vi hadde jo aldri i livet funnet på å gi barn en liten klut med bensin for å roe dem ned, om det så hadde hatt en positiv effekt på konsentrasjonen. Hvis du skjønner det så burde du også skjønne hvorfor eksempelet mitt er gyldig.
Sist endret av mentalmelt; 7. september 2018 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.