View Single Post
Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Takk for utfyllende svar

Har en mistanke på at jeg hadde hatt mulighet for medisinsk cannabis selv, men jeg orker ikke gå den "kampen" med leger samt alt som er. Er i en prosess der mye skal avgjøres framover, så da får man heller legge det til side, ta det opp igjen ved en senere anledning.

Er rimelig vanskelig få fatt på riktig type som gir meg lindring på på det sorte markedet. Hender titt og ofte at jeg ender opp med motsatt effekt av det som er ment for min lindring. Nå skal det sies at jeg er "clean" atm, men med og uten gir meg personlig stor forskjell på funksjon i det daglige.
Vis hele sitatet...
Om du har god lindring av cannabis og kanskje kvalifiserer til resept syns jeg det er flott at du undersøker dette nærmere. Jeg syns det er synd at Norge har så strenge retningslinjer ved å gi medisinsk cannabis til syke og trengende, så dem som trenger det må som oftest dra til Nederland for å få det. Medisinen har ofte en livsendrende effekt for mange, men dessverre er det flere som er alt for syke til å klare en slik tur, og derfor må forbli her i Norge uten tilfredsstillende behandling. Medisinsk cannabis skulle i første omgang vært likestilt med andre A-preparatmedisiner som morfin og oxycontin, så en hver lege kunne ha skrevet dette ut til sine pasienter.

Ganske riktig så du sier, det er ikke lett å finne rett type cannabis på det svarte markedet her i Norge. Den beste måten er vell å kjenne noen som dyrker eller å dyrke selv. Da kan man gå inn på nett å google om hvilke strains som lindrer din sykdom/plager best før man skaffer frø. Man slipper da også å oppsøke og støtte kriminelle miljøer + man får et produkt som man vet hva er. Men kvalifiserer man til resept er jo selvfølgelig det den beste vegen å gå siden det er lovlig.

Sitat av Hoarse Vis innlegg
MikkelRæv: Jeg får snart medisinsk cannabis fra staten jeg bor i. I værste fall en stat over.

Jeg kan ikke utrykke hvor fucka leger i norge er. Når til og med leger i US legger ut resepter for cannabis, selv om de ikke tjener noe på å ikke promote varene.
Vis hele sitatet...
Godt å se du snart får medisinen du har behov for! Jeg tenkte man ikke hadde lov til å ta med seg medisinsk cannabis over delstatsgrensene. Har jeg misforstått eller er det kommet noen nye regler i det siste?

Jeg er så enig med deg at helsevesenet i Norge henger for langt tilbake på dette feltet. Jeg håper på en endring i dette i årene som kommer, men er nok enda langt igjen å gå før vi får et tilfredsstillende tilbud her..