View Single Post
Helt korrekt å kjøre på luft det er ikke for alle. Og slett ikke for langturer. Men for å kjøre til stranda med kajakken, eller en tur på Ikea, hente stål eller sveise gass. Helt perfekt til bybruk. Og det er jo unektelig noe coolt med å kunne tanke opp helt gratis der andre fyller luft i dekkene eller badeballen. Også er det noe med prisen på prosjektet også. Skal en lage el-bil så koster batterier fortsatt en fot og en arm og når de først har ankommet hjemmet så tar det jommen meg tid å sette sammen en godt fungerende batteripakke. Lodding kan en bare glemme, blir for varmt. Så da blir det punktsveising. Av bitter erfaring så er det en temmelig bratt læringskurve, for ikke bare må du punktsveise, neida. Du må jommen ta meg lage punktsveiseren fra bunnen av selv skal det bli sving på den. De kina greiene klarer ikke mer enn 1-1,5 mm nikkel. Og skal en tømme batteriet kjapt så trenger en 3 mm.

Kjenner jeg er veldig klar for en luftbil ja. Enkelt og effektivt nok til bybruk. Skal jeg langt tar jeg tog, fly (sjeldent) eller buss. Null stress med ladere, null stress med langtidsparkering, bare koble luftbilen til en kompressor og tanken er alltid full når du skal ut. Enten bilen har stått over natten eller over vinteren.