View Single Post
Har en artig historie fra forrige uke.

Vel, jeg satt hjemme og kjedet meg, da jeg tok sykkelen fatt, og tenkte at mens sesongen fortsatt er i gang så må man vel dra nytte av det og hamstre litt. Så jeg syklet ned mot et ku-jorde jeg visste om, men ikke hadde vært på enda. Syklet mange ganger rundt gjerdene for å finne en grei inngang, der jeg kunne hopper over gjerdet uten å vekke oppsikt.

Jeg parkerte sykkelen i grøfta, gikk over veien og ned mot jordet. Jeg la meg deretter ned på alle fire og smøg meg forsiktig under strøm-tråden. Så gikk jeg der og plukket, mens jeg så meg bak skulderen etter kuene, i ny og ne. De stod fredfullt og gresset sånn 40-50 meter unna meg, og enset meg ikke, så jeg følte meg trygg.

Det hadde nå gått ca. 20 minutter og jeg hadde fortsatt ingen sopp. Jeg reiser meg opp og ser meg rundt etter mulige vekst-steder. Idet jeg skal til å gå kaster jeg et raskt blikk bakover og ser hele fuckings ku-flokken på 15-20 velvoksne kyr komme luntende mot meg. Jeg prøver først å sette meg ned på kne for å se om de mister interessen for meg. Men, neida, det virker nesten som om de øker farten. Da de er rundt 5 meter fra meg bestemmer jeg meg for å snu på hælen og setter i full spurt mot gjerdet som jeg skimter ca. 100 meter fra meg. Dårlig trekk. Kuene kommer nå spurtende mot meg, og med sine fire bein og overlegne muskulatur haler det stadig innpå. Jeg tenker først på å bruke min menneskelige intelligens til å løpe i sikksakk, men kuene følger meg som varmesøkende raketter. Derfor gir jeg istedet 120% og spurter i full hastighet mot gjerdet, med hjertet i halsen, tar sats og hopper over. Håper på at kuene ikke løper ihjel gjerdet. Men heldigvis vet de at å kødde med strømgjerder ikke er digg.

De står der og glor på meg. Hele flokken. Den som jeg tror er "sjefen", som ikke er øre-merket- antageligvis fordi den er for vill, tenker jeg -står først i flokken, og ser dumt på meg. De andre står i bakgrunnen og har begynt å beite igjen. Jeg ser på kua og tenker: "Du vant kanskje denne kampen, men neste gang, da er soppen min", før jeg reiser meg opp- noe som skremmer kuene litt -og drar.

Nei, jeg foretrekker jorder der dyrene er ferdig å beite Er dessuten andre kujordet jeg er på uten å finne sopp. På hestejordet mitt har jeg totalt funnet 150 sopp i år, eller noe slikt.