View Single Post
Sitat av Samleieobjekt Vis innlegg
Dette blir ikke stort annet enn en gjentakelse av det Dodecha allerede har forklart, men verken fenetylamin eller tryptamin står på narkotikalisten.

Forresten; Tryptamin finnes naturlig i hjernen vår, så om man skulle være konsekvent med denne feiltolkningen din, er vi alle vandrende vandrende narkotika.
Vis hele sitatet...
Serotonin er et tryptamin og VI er faktisk alle vandrende narkotika. I teorien kan jeg anmelde meg selv for å være i besittelse av hjernen min, som inneholder et stoff som er avledet av tryptamin (serotonin). Ellers inneholder hjernen blant annet DMT, endorfiner, dopamin, serotonin etc...

Dopamin er et fenetylamine og "avledet av", dog trenger vi noen med rimelig grei kunnskap i organisk kjemi for å se om disse fenetylaminene etter dagens lovgivning defineres som narkotika. Serotonin MÅ gå under "narkotika" siden det det bare står "avledet av" og ikke noe om hvilke substitusjoner på benzene-ringen som må gjøres. Jeg er ganske god i kjemi, men ikke god nok til å avgjøre. DMT er definitivt narkotika det og (står til og med på listen) men er endogent.

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det ikke sikkert du kan lese ordet psykoaktiv sånn. For alt du vet så skal psykoaktiv i denne bestemmelsen leses som "berusende" eller bevissthetsforandrende. Det kan fks være at det står i forarbeid eller st prop Nou o.l at det i realiteten må være en "anerkjent" psykoaktiv effekt eller av en viss
Vis hele sitatet...
Er "forarbeid" å regne som en del av loven? Jeg trodde det var den ferdige lovteksten (som er det vanlige folk har å forholde seg til) som er "loven"?

Hvis noen har omdefinert det allerede klart definerte "psykoaktivt" til å bety "berusende eller bevissthetsforandrende" (som forsåvidt er omtrentlig meningen til "psykoaktivt") burde de heller skrive det i klartekst i loven...
Sist endret av Antagonist; 29. mars 2014 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.