Tråd: Nobligan
View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
50mg Tramadol vil alltid være det samme.

Den store forskjellen når det kommer til Tramadol/Nobligan/Tramagetic er om medisinen er vanlig, depot eller OD.

Når du tar vanlig Tramadol vil alt virkestoffet begynne å funke så snart som mulig. Disse føles mest potente.
Depottabletter funker i 12 timer, virkestoffet slippes ut over tid.
OD står for "once daily" og funker i 24 timer.

Foreslår at man sjekker hva slags medisiner man sitter med før man hiver dem i seg.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om forskjellen på depot og ir. Nobliganen kommer i 50 mg kapsler som til alt overmål har samme farge som tramadolen, som de liksom skal være synonyme til.
De fungerer rett og slett dårligere.

Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
VELDIG interessant at du tar opp dette. Til info, jeg bruker Tramadol forskrevet av leget og de doser jeg skal for prolaps, ikke rus. Fikk en gang en pakke med Nobligan og helt ærlig, følte at det hadde null effekt!! Var helt fortvilt der jeg satt med sterke ryggsmerter. Aner ikke om det var placebo, men det var veldig virkelig.
Vis hele sitatet...
Ja, interessant indeed! Det er noe muffens der. Lurer på hva de har gjort. Jeg bare unngår dem, men hvis noen hadde prakket dem på meg som alternativ til tramadol, ville jeg meldt det inn til legemiddelverket. Jeg har for så vidt rapportert det til legen min også.
Sist endret av Mallpunk; 27. september 2021 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.