View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg ser ikke helt poenget. Motivasjonen er vel lik for begge parter. Klart oljebransjen er større enn elbilbransjen, men det betyr ikke at elbilbransjen ikke har midler til å fabrikkere forskning selv. Utgangspunktet må vel være at alle spiller rent? Da forutsetter argumentet at den store bransjen begynner å spille skittent kun fordi den lille spiller skittent. Er det helt utenkelig at kun én side, den minste, fabrikkerer forskning, for å oppnå en fordel?

Nå tenker jeg selvsagt generelt, for argumentasjonens skyld, da jeg ikke har noen tro på at elbilbransjen spiller noe skitnere enn oljebransjen.
Vis hele sitatet...
Elbilbransjen har ingen behov for å bestille forskning sånn sett, for det overveldende flertallet av klimaforskere har vært enige ang menneskeskapte klimaendringer ei god stund nå. De som trenger å forfalske forskning for å ha noe å argumentere med er oljeindustrien og andre aktører som er interesserte i at folk skal være usikre ang temaet.

Likeså er sukkerindustrien mye større enn søtningsmiddelbransjen, og de fleste vet at sukker ikke er særlig sunt, spesielt i mengder som brukes i brus og slikt. Da handler det om å vise folket at søtningsmidler er kreftfremkallende og dreper hjerneceller. Det kan føre til at folk går over til sukkerholdige produkter igjen, for de fleste blir ikke tilfreds med å drikke vann og kun spise frukt.